Wat betekent : opzegging per 31-01-2023 akkoord.?

Ik wil stoppen met werken en heb het aangegeven bij mijn baas. In zijn correspondentie naar mij staat : opzegging per 31-01-2023 akkoord. Betekent dit dat de laatste dag werken is 31 januari?

een jaar geleden
1.2K
TurfGraver
een jaar geleden
Vraag het je baas.
Alleen hij weet wat hij hiermee bedoeld.
Opzeggen kan n.l. ook betekenen dat vanaf dan je opzegtermijn ingaat.
Inekez1
een jaar geleden
Het lijkt mij dat de opzegdatum op 31 januari staat. Als je na opzegdatum nog een maand moet werken, gaat die maand (of andere afgesproken periode) dus lopen vanaf 31 januari. Vraag het even na bij je baas, dan weet je allebei waar je aan toe bent.
criseyde
een jaar geleden
Zo lees ik het ook Inekez1. Meestal kan je alleen per einde van de maand opzeggen, dus als je nu aangeeft te willen stoppen, dan is de opzegdatum 31 januari en indien er een maand opzegtermijn is, zal er dus in februari nog gewerkt moeten worden (tenzij je in overleg met je baas andere afspraken kan maken).
tinus1969
een jaar geleden
De termijn gaat lopen op de dag van het opzegbericht; de andere interpretaties zijn nodeloos complex/burocratisch.

Antwoorden (2)

Ja, 31 januari is je laatste werkdag.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
En bij twijfel mail je je leidinggevende, het liefst met een vraag/voorstel in de trant van’aangezien 31 jan mijn laatste werkdag is….’
tinus1969
een jaar geleden
Opzeggen betekent zoveel als ‘concreet beëindigen’. Het contract is dus op 31 jan concreet geëindigd.
TurfGraver
een jaar geleden
Opzeggen: mededelen dat men een verbintenis enz. wil doen ophouden of van een recht of dienst geen gebruik meer wil maken.
tinus1969
een jaar geleden
@Turfgraver https://www.woorden.org/woord/opzeggen
TurfGraver
een jaar geleden
@tinus1969, Opzegging
De opzegging is de éénzijdige handeling waarbij de ene partij de andere partij zegt dat hij de arbeidsovereenkomst tegen een bepaalde datum wil beëindigen. Door opzeggen is de arbeidsovereenkomst daarmee nog niet feitelijk beëindigd. Bij een regelmatige beëindiging gaat vanaf dat moment van opzeggen de opzegtermijn lopen.
https://www.wattedoenbijontslag.nl/woordenlijst/o
tinus1969
een jaar geleden
Het ‘moment van opzeggen’ is dus het moment dat je brief of email verstuurd. Dat is de ‘eenzijdige handeling’. Die kan dus niet in een door de werkgever bepaalde toekomst liggen.
TurfGraver
een jaar geleden
Dus is de vraag, wanneer heeft lost opgezegd en is dit een bevestiging van die ingangs datum (meestal voor einde van de maand) of datum uit dienst?
tinus1969
een jaar geleden
Lost heeft iig al opgezegd en dus niet op 31 januari. Dus er is maar een zinvolle interpretatie, dat 31 januari de laatste werkdag is.
TurfGraver
een jaar geleden
Ben benieuwd. :x
Inekez1
een jaar geleden
- min van mij. "Heeft u een contract voor onbepaalde tijd? Dan heeft u een opzegtermijn van 1 maand. Dit betekent dat u 1 maand van tevoren uw contract moet opzeggen. Het gaat om een kalendermaand. De opzegtermijn gaat in vanaf de 1e van de volgende maand." https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/vraag-en-antwoord/ontslag-nemen-opzegtermijn-werknemer
erotisi
een jaar geleden
eigenlijk had er dan moeten staan: opzegging per 1 februari 2023.
Ik denk dat jouw werkgever bedoelt dat opzegging is per 1 februari 2023. Dat houdt in dat jouw laatste werkdag 31 januari 2023 is:

"Soms lijken dingen zo eenvoudig, terwijl er in de praktijk toch de nodige discussie over kan ontstaan. Dit is ook het geval met de einddatum van de arbeidsovereenkomst. Wat wordt er nu bedoeld als de arbeidsovereenkomst ‘per’ een bepaalde datum eindigt? Deze vraag stond centraal in een procedure tussen ABN AMRO en één van haar werknemers. De arbeidsovereenkomst met werkneemster was door ABN AMRO opgezegd ‘per 1 maart 2018’. Vervolgens ontstaat de discussie welke dag de laatste dag van de arbeidsovereenkomst was: 28 februari 2018 of 1 maart 2018?

De Hoge Raad is hier duidelijk over: als de opzegging ‘per’ de eerste dag van de maand is, dan eindigt de arbeidsovereenkomst aan het einde van de laatste dag die daarvoor gelegen is. Dit is dan de laatste werkdag.[1] Met ingang van de eerste daaropvolgende dag bestaat de arbeidsovereenkomst dus niet meer. In deze zaak was de laatste werkdag dus 28 februari 2018 en bestond er 1 maart 2018 geen arbeidsovereenkomst meer."
een jaar geleden