Als je begeleid doet wonen, mag je dan aan de slag als zzper?zj?

Ik ga binnenkort begeleid wonen, en ik ben bezig om in een bepaalde branche als zzper aan de slag te gaan, ik ben dan wel deels "beperkt" maar niet zo extreem beperkt dat ik niets kan, heb wel voldoende verstand nu was mijn vraag mag ik als ik begeleid wonen zit als Zzper aan de slag? Ik kon dit nergens op internet terugvinden/teruglezen en hoe zit het met je loon dat je dan verdiend mag je zoveel verdienen als je wilt of zitten daar ook weer grenzen aan?, ik had deze vraag bij een begeleid wonen instantie telefonisch gesteld, en ik kreeg het antwoord wij zijn voor verstandelijk beperkte, maar als ik dit kan, wij als beperkten mogen toch ook doelen en dromen hebben?

een jaar geleden
1.4K
tinus1969
een jaar geleden
Sta je onder bewind? Dat is de belangrijke vraag.
tinus1969
een jaar geleden
En wat zou je ongeveer willen doen als zzp-er?
brianvanoort
een jaar geleden
Hey tinus nee ik sta niet onder bewindvoering en als zzper wil ik in de taxibranche aan de slag dus taxichauffeur

Antwoorden (1)

Ik woon begeleid en heb een eigen stichting opgericht, waarvan ik momenteel al bijna 10 jaar voorzitter ben. Ik woon al 11 jaar begeleid.

Op het moment dat je onder bewindvoering staat zou het wel ingewikkelder - maar niet zozeer onmogelijk - worden.

Nederland draait steeds meer om kijken naar wat wél kan i.p.v. wat niet kan. Een telefoontje met de Kamer van Koophandel kan je op weg helpen hoe je dit aan kunt pakken.
een jaar geleden
brianvanoort
een jaar geleden
Ik snap wat je probeert te zeggen alleen een stichting is iets anders dan zzper zijn, en de kamer van koop handel heeft niets te maken met het begeleid wonen het gaat erom eigenlijk staat het begeleid wonen dit toe ja of nee, want als ze vinden dat je capabel bent om zzper te zijn en veel te verdienen ben je dan eigenlijk nog wel welkom bij het begeleid wonen ?
wilkers
een jaar geleden
Het is niet hetzelfde, maar de procedure ernaartoe is wel erg gelijkwaardig. Beide lopen via Kamer van Koophandel en procedures lopen qua criteria redelijk gelijk op. Long story short, begeleid wonen zit inschrijven bij KVK niet in de weg. Andersom ligt het er net aan welke afspraken je met je begeleiders hebt en hoeveel vrijheid je hebt met het bepalen van je dagelijkse leven. Ze zouden het in theorie kunnen blokkeren als ze dat willen, maar dan gaan ze hun doen voorbij. Heb je het ze al gevraagd? (desnoods eerst een keer anoniem bellen met het hoofdkantoor van de organisatie die je begeleid)
tinus1969
een jaar geleden
Zal in de praktijk ook afhangen van de graag waarom je begeleid woont. Is die reden te combineren met taxi chauffeur?