Ik heb per email bij de mcdonalds ontslag genomen, is dat geldig?

Ik heb een proefperiode van 1 maand dus maar de contract zou nog verder gaan dan 1 maand aangezien je niet op word gesproken over de contract van dat je proef afgelopen is. Zelf na de proef werd ik ingepland. Daarom heb ik gemaild en gezegd kneem ontslag maar komt er een probleem als ik niet ga of heb ik recht op directe ontslag aangezien ik het doe in de proefperiode.?

een jaar geleden
1.8K
TurfGraver
een jaar geleden
"Zelf na de proef werd ik ingepland."
Hoe lang heb je er nu al gewerkt?
Wat voor contract heb je?

Antwoorden (2)

Als je binnen (!) de proefperiode ontslag neemt, dan mag dat met onmiddellijke ingang en zonder opgaaf van redenen. Een mail is daarbij een geldig middel.
In de proeftijd kun je van de ene op de andere dag ontslag nemen.

Dat kan per mail maar de opzeggende partij moet wel kunnen bewijzen dat de opzegging de andere partij ook echt bereikt heeft.

Bij e-mail is dat twijfelachtig. Heb je aan de ontvanger gevraagd om de ontvangst van de mail te bevestigen? Weet je of de mail naar het juiste adres/de juiste afdeling is gestuurd? Had je op een eerder moment een leidinggevende al mondeling meegedeeld dat je ontslag ging nemen?

Het bedrijf hoeft je er niet op aan te spreken dat de proefperiode zijn einde nadert. Als ze meteen van je af willen, zouden ze dat hebben gedaan in de proefperiode.

Het is gebruikelijk en wenselijk om een arbeidsovereenkomst altijd schriftelijk op te zeggen, het liefst per aangetekende brief.
Computoon
een jaar geleden