In 1990 heb ik mijn MDGO-VZ diploma gehaald. Met welk zorgdiploma is dit te vergelijken?

Ik ben jaren uit het zorgveld weggeweest, maar wil weer terug in het vak. Ik ben bereid om eventueel cursussen of een opleiding te doen mocht dit nodig zijn. Maar vraag me ook af of mijn oude diploma nog enige waarde heeft.

een jaar geleden
7.5K
tinus1969
een jaar geleden
Geen direct antwoord, maar als even google kom ik op dit soort sites: https://www.werkenbijrstzorg.nl/herintreden/herintreden-verzorgende-ig/
Het lijkt er op, dat werkgevers je graag willen hebben, mits je bereid bent om een soort opfriscursus te doen.

Antwoorden (1)

Op de site nursing.nl is het volgende te lezen:

"Er zijn veel diploma's gelijkwaardig aan het diploma voor verzorgende ig.

Ziekenverzorging

Middelbaar beroepsonderwijs, sector Dienstverlening en Gezondheidszorg, afdeling Verpleging (MDGO-vp)

Middelbaar beroepsonderwijs, sector Dienstverlening en Gezondheidszorg, afdeling gezondheidszorg, lange opleiding Verzorging (MDGO-VZ lang)

MDGO-VZ lang (1984-1999)

Brancheopleiding Verzorgende D (vanaf 1993)

Verzorgende E, 1996"
.
Verzorgende ig is een opleiding op.mbo3-niveau.
Toegevoegd op 15 juli 2022 10:12: tekst
Computoon
een jaar geleden