Is er een studiebeurs voor de pilotenopleiding?

Ik wou altijd al piloot worden maar de piloot academie is 100.000 :-‘( en dat valt niet zomaar te sparen. Is er weleens een airline die piloten zelf opleidt zonder kosten of zijn er studiebeurzen ? Heb gezocht maar helaas niks kunnen vinden.

2 jaar geleden
3.2K
Utrecht
2 jaar geleden
30 sec Googlen en ik vind dit.
As jij niets hebt kunnen vinden geeft me dat weinig vertrouwen .... https://klmflightacademy.nl/opleiding/kosten-financiering/ De totale opleidingskosten bedragen € 122.000,-. KLM levert een financiële bijdrage aan deze kosten waardoor de totale opleidingskosten voor jou als student € 101.500,- bedragen. Het is mogelijk om deze kosten te financieren vanuit KLM. https://www.abnamro.nl/nl/prive/speciaal-voor/piloten/index.html
Anna95
2 jaar geleden
De KLM academie biedt een lening aan geen financiering, er zit zeker wat achter dat het terug betaald moet worden
Utrecht
2 jaar geleden
@Anna95
In het dagelijks taalgebruik betekend financiering een lening.
Uiteraard gaat geen enkele luchtvaartmaatschappij jou met een studiebeurs (dus gratis) een pilotenopleiding aanbieden. En je kan zelf ook wel bedenken waarom dat niet gebeurt.

Het beste antwoord

Nee, er bestaat geen studiebeurs, ik heb de opleiding destijds voor fl.180.000,- gedaan(in de VS) door een lening af te sluiten met 0% rente en het huis van m'n ouders als onderpand.(dat heeft een gezonde prikkel gegeven en behoorlijke stok achter de deur om de opleiding met succes te voltooien) Ik zou mezelf in deze tijd diezelfde beslissing niet makkelijk zien maken, het blijft een enorm risico als je het niet haalt, en je moet de markt blijven polsen op vraag naar vliegers, toen ik afzwaaide was TopGun net uit en wilde iedereen straaljager piloot worden of verkeersvlieger, dus was het voor mij heel lastig een baan te vinden als vlieger, maar door een bizarre samenloop(heel leuk verhaal, maar niet voor hier) ben ik behoorlijk welgestelde gokkers gaan vliegen van hun residentie naar Vegas en vice versa in een Cessna Citation, en dat heb ik 20 jaar met enorm plezier gedaan.
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, die beurzen zijn er niet. Daardoor zijn er veel mensen met onbetaalbarw studieschulden.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Vanwaar de min?
SimonV
2 jaar geleden
Min niet van mij, maar je suggereert hiermee volgens mij dat mensen met een beurs geen studieschulden zouden hebben.
tinus1969
2 jaar geleden
Dat vind ik een merkwaardige overinterpretatie in de context van de vraag.
Tcom
2 jaar geleden
Eens met Tinus