Wat is een normaal uurtarief voor een dakdekker?

Wat is een beetje een normaal tarief voor het inhuren van een dakdekker als je een daklekkage hebt ? Ik had een lekkage op mijn aanbouw en kreeg het volgende op de factuur:

voorrijkosten: € 70,- inclusief btw binnen een straal van 10km
1 uur arbeid: € 60,50,- inclusief btw

Dit zijn ook de minimale opstartkosten, wanneer het langer zou duren als 1 uur word er per kwartier € 15,15 inclusief btw per uur

Eindfactuur: € 130,50 exclusief btw/ € 157,90 Inclusief btw

Is dit reëel ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Antoni
3 jaar geleden
De hoogte van het bedrag kan afhankelijk zijn van de ernst van de lekkage, oftewel het te repareren oppervlak. Er is dus weinig over te zeggen.

Antwoorden (1)

Als ik een daklekkage heb, betaal ik tot op zekere hoogte bijna alles. Maar dit bedrag is heel normaal, waarover heb je eigenlijk twijfel?
paulus811
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Dat denk ik ook mensen vergeten altijd dat het een omzet is en dat de vakman ook nog belasting moet betalen
paulus811
3 jaar geleden
klopt ronron1212, en vergeten ook vaak dat de met gereedschap en onderdelen volgeladen bus waarmee met komt, ook veel geld kost plus de tijd dat men onderweg is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oke ik schrok nogal van het bedrag vond het een hoog bedrag voor een uurtje werk
Computoon
3 jaar geleden
Ja, het lijkt inderdaad veel.
Maar heb je je wel eens afgevraagd wat jij je werkgever kost? Brutosalaris, sociale lasten, doorbetaalde vakanties (die heeft een uurtje-factuurtje ZZP'er niet), loondoorbetaling ziekte (heeft de ZZP'er niet), het gebouw waarin je werkt moet verlicht en verwarmd worden, kosten voor alle apparatuur waarmee je werkt, kerstpakket, pensioenregeling (duur) koffie, wc-papier... Dat moet de ZZP'er allemaal zelf betalen.