Hoe weet ik of ik nog een contract heb lopen ergens?

Ik werkte ergens, had een contract getekend maar na een maand met ruzie uit elkaar gegaan. Weet dus niet of hij mijn contract heeft opgezegd of niet. Er stonden ook een paar regels in als niet de kennis ergens anders gebruiken etc. Gelt dat ook als ik na een maand al ontslag genomen heb.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Hoezo een contract als je ontslag hebt genomen?
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Hij heeft geen ontslag genomen, maar zegt alleen met ruzie uit elkaar te zijn. Klinkt dus eerder als gewoon niet meer op komen dagen
tinus1969
3 jaar geleden
LEES dat contract. En als je het niet hebt, bel dan je werkgever. Concurrentiebedingen, non-disclosure agreemments, 'niet de kennis ergens anders gebruiken', etc blijven in principe van kracht, ook als je ontslag neemt of ontslagen wordt.

Antwoorden (1)

Contracten hebben juridisch afdwingbare waarde. Wat jullie samen ondertekend hebben, kan, tenzij anders vermeld, nog steeds afgedwongen worden.
Als het om een arbeidscontract gaat, moet je officieel een C4 krijgen, dat is de ontslagbrief.
Gaat het om een ander contract, dan zijn het de erin vervatte bepalingen qua tijd die gelden.