Hoe lang tot ik terug hoor van sollicitatiegesprek?

Ik heb dus vorige week maandag een sollicitatiegesprek gehad bij een kledingwinkel in de stad, als een bijbaantje(!). Ze kwamen wel enthousiasts over, ze waren vriendelijk en vroegen door, ik vroeg zelf ook dingen, was netjes en beleefd. Nu waren de laatste email (voor het gesprek) wel vaag, en kreeg geen antwoord op de confirmatie van het gesprek, dus contact was al stroef.. Nu stond er in de mail, ''bereid je goed voor en dit gesprek gaat 30 minuten duren'' maar ik stond al na minder dan 15 minuten buiten, en had gelezen dat dat een slecht teken is.. Ze zeiden ook dat ik na een week iets zou horen, het is al 9 dagen later, en nog niks gehoord. Komt het door dat ze geen interesse hebben en ik het dus niet word, of omdat de contact stroef is, en ze bellen nog? Hoe lang duurt het om iets te horen 'na' een gesprek?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Daar is weinig concreets over te zeggen. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het langer duurt dan beloofd is. De eenvoudigste reden is dat men 'een week' niet zo precies neemt als jij.

Je kan natuurlijk ook zelf bellen naar het bedrijf als je zekerheid wil hebben. Daarmee toon je initiatief en dat wordt vaak wel gewaardeerd bij sollicitaties.
Antoni
4 jaar geleden
Daar valt niet veel over te zeggen. Sommige bedrijven nemen niet eens de moeite om iets te laten horen. Het kan ook zijn dat de post er wat langer over doet. Ik zou ze gewoon eens bellen.. Dat wordt meestal erg gewaardeerd en het laat zien dat je zin hebt in die baan.