Kun je met een strafblad een baan als ICT'er krijgen?

Kan dat? Met een strafblad een baan in de ICT krijgen, zoals Programmeur, Netwerkbeheerder, Systeembeheerder of Security officer.

4.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Rikwolters. Bij een aanvraag VOG gelden voor banen in de Internetbranche andere criteria dan voor een Security Officer.Bij een eventuele weigering krijgt u bericht, maar dan is nog niet alles verloren.
https://www.vog-aanvraag.nl/faq/wanneer-wordt-een-vog-afgewezen/

Het beste antwoord

Onmogelijk is dat niet, niet iedere werkgever vraag naar een Verklaring Omtrent Gedrag. En doen ze dat wel dan hangt het van de ernst af en uiteraard jouw kwaliteiten of je de baan krijgt. Er is momenteel een schreeuwend tekort aan ICT'ers dat er ook zeker plaats is voor mensen met 'een vlekje'.
paulus811
4 jaar geleden
Rikwolters
4 jaar geleden
Oke. Dankjewel.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Het hangt van de ernst van het feit af en de tijd die verstreken is na de aantekening in de documentatie of je een VOG KRIJGT.
Er wordt gekeken naar de relatie tussen het werk dat iemand wil gaan doen en de aantekeningen in de documentatie.Het is mogelijk dat een aanvrager wel een VOG krijgt voor de ene functie, maar niet voor de andere. Ligt aan het soort vlekje.
En zelfs al krijg je de VOG dan is nog niet zeker dat je de baan krijgt.Ligt aan de capaciteiten die je in huis hebt.

Andere antwoorden (1)

Veel organisaties vragen om een Verklaring Omtrent Gedrag als ze iemand aannemen. Veel mensen denken dat ze die niet krijgen als ze eenmaal een strafbaar feit hebben gepleegd, maar dat is niet per se zo. Er wordt naar meerdere aspecten gekeken, zoals naar de relatie tussen het werk waar de vog voor wordt aangevraagd en de gepleegde delicten. Er wordt gekeken naar de ernst van het delict, naar hoe lang het geleden is dat het is gepleegd en naar het risico op herhaling. Justis beslist uiteindelijk of de Verklaring Omtrent Gedrag wordt afgegeven. Zo niet, dan heb je ook nog het recht ertegen in beroep te gaan. Voor jongeren geldt bovendien een kortere verjaringstermijn. Van de jongeren die een strafblad hebben, krijgen de meesten gewoon een VOG.
4 jaar geleden
Rikwolters
4 jaar geleden
Dankjewel.