Maakt het uit aan welke universiteit je een master volgt voor je toekomst?

Ik heb gehoord dat je bij sommige universiteiten, na het behalen van een master, makkelijker aan het werk komt dan bij andere universiteiten. Echter kan ik hier lastig informatie over vinden op internet. Zijn er mensen die mij hierover kunnen informeren? (Het liefst met betrekking tot economische masters)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.2K
Pieterke
4 jaar geleden
De ene universiteit staat beter aangeschreven dan de andere.
Misschien heb je iets aan deze lijst:
https://www.besured.nl/blog/de-10-beste-universiteiten-van-nederland-2019
crispy
4 jaar geleden
Daar moet je je eigen netwerk voor raadplegen. Overigens: het is op dit moment (en ook over een paar jaar als je je master hebt gehaald) helemaal niet zo'n probleem om een baan te vinden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pieterke, denk je dat dit betekent dat bedrijven daadwerkelijk de voorkeur geven aan een bepaalde universiteit?

Antwoorden (1)

Het gaat niet zozeer om waar je je master haalt. Het gaat erom welke master je afrondt.

Ik weet niet of je momenteel een HBO-opleiding doet en hierna een master wilt volgen of dat je nu al een bachelor op de universiteit doet en daarna een master.

In Nederland is de universiteit in Tilburg het meest gericht op economische bachelors en masters.
Wellicht studeer je hier momenteel.

Als ik jou was, zou ik eerst kijken naar welke masters veel vraag is.
Op deze site staan ze vermeld (jaar '19/'20):
Het zijn ook opleidingen in het buitenland!
Klik economie aan en zoek een master uit die je aanspreekt, waar je met jouw bachelor terecht kunt en de universiteit een optie is voor jou.
https://www.masterstudies.co.nl/

Kortom, de keuze voor de master is belangrijker dan de keuze voor de universiteit.

Succes!