Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik mijn contract eerder opzeggen?

Ik heb te horen gekregen dat mijn contract word beëindigd op 31 juli na 3 keer verlengd te zijn. Graag wil ik eerder weg bij dit bedrijf en ben ik al aan het solliciteren voor een andere baan. Mag ik eerder weg of zelf ontslag nemen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Missk8, Nooit zelf ontslag nemen. Altijd zorgen dat je eerst een baan hebt, en je dan aan de opzegtermijn houden (als die in het contract staat). Zie antwoord van ronron

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je zelf ontslag neemt omdat je een andere baan hebt dan heb je je alleen te houden aan de opzeg termijn die in je contract staat. Dat is meestal een maand. Dus dat is een volledige maand na dat je voor het eind van de maand hebt opgezegd.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
"na 3 keer verlengd te zijn" klinkt als tijdelijke contracten.

Tijdelijke contracten moet je in principe altijd uitdienen tot de einddatum, tenzij er een opzeg-clausule is opgenomen.

Maar... in goed overleg laten de meeste werkgevers hun werknemers wel eerder gaan. Een baas heeft ook niet veel aan een niet-gemotiveerde werknemer.
Wees bij je nieuwe werkgever eerlijk over de situatie (hij kan vaak helpen) en ga, zodra je een nieuwe baan aangeboden hebt gekregen in overleg met je oude werkgever.

10-tegen-1 dat het goed komt !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+plus het kan allemaal best ingewikkeld zijn, met een dozijn mitsen en maren.
https://www.werk.nl/werk_nl/werkgever/contract-ontslag/contract-loon/tijdelijk-vast#paragraaf3_Tijdelijk-contract-verlengen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding