Mag mijn leidinggevende mij zomaar inplannen?

Ik werk als vakkenvuller bij een supermarktketen en werk standaard op donderdag en zaterdag. Nou ben ik zomaar twee keer ingepland op een woensdag en een maandag, zonder enige overleg. Mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.4K
Reddie
5 jaar geleden
Uit je vraag maak ik op dat je zelf ook geen overleg voert.
Misschien daar eens mee beginnen?

Antwoorden (1)

Nee, daarvoor bestaan de afspraken, in je contract staat wanneer je wel of niet werkt. Jouw dagen en tijden zijn dus standaard donderdag en zaterdag. Mogelijk is er iemand , jouw leidinggevende , vergeten dat jij specifieke werkdagen en -tijden hebt. In plaats van beetje boos of verontwaardigd te reageren, is het beter om even je leidinggevende aan te spreken en te informeren naar de reden. Vergeet niet te vermelden dat je op andere dan jouw werkdagen verplichtingen/afspraken hebt of gewoon geen tijd. Moet je invallen is het een andere kwestie, waar ook zeker overleg aan vooraf dient te gaan.
Gewoon even navragen Minion!