Hoe heet mijn functie?

Ik werk voor een detailhandel bedrijf. We verkopen producten op verschillende webshops. Van 1 webshop bepaal ik de indeling van de producten in o.a. categorieën (hoe klanten makkelijk kunnen navigeren op de webshop). Ook voeg ik producten en prijzen toe (zoals een data entry doet) soms schrijf ik de tekst erbij plus de meta woorden voeg ik toe. Ook kan ik een deel van de lay-out bepalen op de webshop.
Ik heb een nieuw artikelnummer systeem bedacht. Ook beheer ik onze Facebook pagina en de promoties die we (ik) doen op Facebook.
Wanneer we meer gaan groeien ga ik mensen aannemen waarvan het de bedoeling is dat ik die ga aansturen. Dit staat ook in mijn contract.

Nu is er niet duidelijk wat mijn functie titel is. En met dit mengelmoesje van taken zou ik het zelf ook echt niet weten.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

initieel ben je nu eigenlijk een webmaster, als je later ook het aanname beleid moet verzorgen en begeleiding misschien manager e-commerce?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nosky
5 jaar geleden
Webmaster is het technische beheer van een webshop.
De omschrijving van vraagsteller gaat meer om pratische operatie en commerciele activiteiten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"De omschrijving van vraagsteller gaat meer om praktische operatie en commerciele activiteiten."
Ik zou ranking veranderen en toevoegen van meta-tags, en aanpassen van de layout geen commerciële activiteit willen noemen.
Een bestaande term ervoor is Webshop Coördinator.
Zo'n medewerker vervult een belangrijke spilfunctie. Zij of hij toetst innovaties op haalbaarheid en implementeert die, vertaalt wensen en behoeftes in praktische toepassingen, en ondersteunt collega’s bij het gebruik van de diverse applicaties.
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Klinkt wel alsof het klopt maar dat is meer omdat daar nu niemand nog voor is.
De voornaamste taak is het bezig zijn met producten en indeling. En uiteindelijk met een zelfbedachte strategie dit door andere mensen te laten doen. Ik dacht zelf aan Manager Data Entry. Of Marketing en Data Entry specialist. Beetje die richting op.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Manager Data Entry. Of Marketing en Data Entry specialist"
Data Entry dekt de lading niet, want dat zijn eigenlijk typistes die bijvoorbeeld in het (verre)Oosten handleidingen overtypen naar een digitaal formaat zoals PDF. En specialist zou ik weglaten bij dit soort titels, dat is zo een nonsens term in deze context, want hoe kun je een specialist zijn in typen? Zeg dan Senior als je ervaring wil uitdrukken.
Op basis van jouw omschrijving zou ik niet echt een bestaande eenduidige functietitel weten.

Ik zou er lekker zelf een bedenken. Channel Manager klinkt wel fancy, en dekt de lading redelijk. Je beheert tenslotte (een van de) het verkoopkanaal; als je een webshop.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Op basis van jouw omschrijving zou ik niet echt een bestaande eenduidige functietitel weten."
Wat dacht je van: Webmaster?