Waarom betalen uitzendbureau's elke week uit?

en niet om de 4 weken zoals bij een werkgever, wat is de reden van de wekelijkse uitbetaling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (5)

Dat is voor hun overzichtelijker omdat niet iedereen elke week werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan kan je toch gewoon ook per maand uitbetalen aan de werknemers die uren hebben gedraaid?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weten ze niet altijd van tevoren, er zijn mensen die er na een week of wat de brui aangeven.
Vermoedelijk om het mogelijk te maken dat iemand één of twee weken bij een werkgever komt invallen en daar gewoon voor betaald wordt. Anders zou het tijdelijke dienstverband altijd minimaal vier weken moeten zijn!
Amadea
13 jaar geleden
Uitzendbureau's werken doorgaans met weekcontracten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van het uitzendbureau, waar ik werk wordt elke 4 weken uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitzendbureaus sturen niet alleen uitzendkrachten voor langer lopende klussen, maar ook voor klusjes van één of een paar dagen. Er zijn dus uitzendkrachten die heel onregelmatig werken, en bovendien geen andere bron van inkomsten hebben. Dan is het een beetje triest als je de hele maand mei geen klus hebt gehad, de eerste week van juni werkt, en alsnog tot eind juni moet wachten tot je betaald wordt.

De salarisadministratie van uitzendbureaus is ingericht op die korte klussen waarna iemand snel betaald krijgt. Je levert een briefje in met de uren die je in een week gewerkt hebt, en hebt binnen een paar dagen je geld.

Wat ze natuurlijk niet doen, is twee salarisadministraties bijhouden. Ze hebben dus meestal niet een administratie voor wekelijks en één voor maandelijks uitbetalen. Meestal kun je er wél als uitzendkracht voor kiezen om je werkbriefjes van vier weken op te sparen. Dan krijg je dus ook iedere vier weken betaald.