Ik werk op 20 km van huis en krijg geen km vergoeding, is dit wettelijk verplicht?

Kan je ook ev. met terugwerkende kracht van 2 jaar je vergoeding nog krijgen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Computoon
6 jaar geleden
Een reiskostenvergoeding is geen wettelijke plicht, het is een keus van de werknemer om op een bepaalde afstand van het werk te gaan wonen.

Antwoorden (1)

Of een vergoeding verplicht is ligt aan je contract of aan de mogelijke CAO waaronder je valt. Als die er beiden over zwijgen of aangeven dat 20km niet vergoed wordt is het niet verplicht omdat (deels) vergoed te krijgen.

http://www.kilometervergoeding.com/reiskostenvergoeding/
Kilometervergoeding verplicht?
In tegenstelling tot wat sommigen denken, is uw werkgever niet verplicht om een reiskostenvergoeding te verstrekken. Er is dus niet sprake van een verplichte kilometervergoeding. Vaak is dit geregeld in de cao of de arbeidsvoorwaardenregelingen.

Toegevoegd na 25 seconden:
"is dit wettelijk verplicht?"

Neen, niet per se.