http://www.ru.nl/geschiedenis/@837247/pagina/

Ik denk dat je het verhaal op deze site ff moeten doorlezen.

-geschiedenis docent (zoals je zelf al zegt)
-"Er is nog één ander werkveld dat past bij het verouderde beeld van de historicus: het wetenschappelijk onderzoek en het archiefwezen, waarin een (klein) aantal historici nog altijd werk vindt."

"De studie Geschiedenis is dus niet alleen een kweekschool voor docenten. Het is een brede studie die academische eisen stelt. Bijvoorbeeld vanwege de verplichting tot het maken van veel schriftelijke verslagen worden de taalvaardigheid en de schrijfvaardigheid van de student aangescherpt. Hierdoor zijn historici in staat om in weinig woorden belangrijke informatie te verpakken en op een aantrekkelijke manier te presenteren. Alle respondenten gaven aan het schrijven van artikelen en essays als typisch voor de geschiedenisstudie te beschouwen. Verder zijn historici in staat om grote stukken tekst snel te verwerken en de belangrijke informatie eruit te filteren. De rode draad van een verhaal of de kern van een probleem is voor historici sneller zichtbaar dan voor academici met een andere achtergrond, zo zeggen veel respondenten. Wanneer iemand in staat is om snel tot de kern van grote hoeveelheden informatie door te dringen, werkt hij of zij stukken efficiënter dan wanneer een tekst drie of vier keer gelezen moet worden. Met name in werkvelden waar tijd geld is, is dit een goede eigenschap.

Er zijn legio beroepen waarvoor de bovengenoemde kwaliteiten van belang zijn. Alumni van de Radboud Universiteit zijn werkbaar in beroepsvelden die alles te maken hebben met het verwerken van informatie: van diplomaat, persoonlijk assistent van een Kamerlid of (freelance) journalist, tot manager binnen een (groot) bedrijf en staffunctionaris of beleidsmedewerker bij de overheid."