Kan ik uit dienst treden (bij BOOR, PO rotterdam) per 1 september?

Volgens BOOR kan ik alleen per 1 augustus uit dienst treden, omdat nieuwe mensen ook per 1 augustus aangesteld worden. Klopt dat? Mijn nieuwe baan gaat pas in per 1 september. Ik zou dan dus een maand salaris missen.
In de CAO PO 2016-2017 staat dat je een opzegtermijn hebt van twee maanden. Ik kan nergens iets vinden over 1 augustus.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

Volgens jouw CAO heb je een opzegtermijn van twee maanden, dus per 1 augustus opzeggen kan niet meer. Nu opzeggen houdt in, uitwerken tot 28 augustus, en dan de lopende maand afmaken. De 1 augustus regel van BOOR is geen wettelijke regel, maar dat een voorkeursregel is in het onderwijs kan ik me wel voorstellen. Echter ook BOOR heeft zich aan de CAO-regels te houden.