Als ik na een sollicitatiegesprek bij een ander bedrijf nog een gesprek heb, kan ik dit gewoon vermelden?

Als ik na een sollicitatiegesprek nog een sollicitatiegesprek heb bij een ander bedrijf (de volgende dag of volgende week), kan ik dit gewoon vermelden dat ik dat gesprek ook graag wil voeren?

Toegevoegd na 1 uur:
Het betreft vakantiewerk voor ongeveer 6 á 8 weken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt melden dat je nog een ander gesprek hebt, maar verstandig lijkt het me niet. Je maakt zo niet de indruk dat je deze baan ontzettend graag wilt. Mocht je vóór het andere gesprek te horen krijgen dat je aangenomen bent, dan kun je altijd nog vragen of je er even over na mag denken. Toegevoegd na 45 minuten: Daarnaast wil een werkgever misschien niet wachten op je volgende gesprek en iemand aannemen die wel direct kan beslissen.

Als het om vakantiewerk gaat, moet je er niet zo'n probleem van maken. Zeg ze gewoon dat je dit werk (eerste gesprek) erg leuk vindt/graag wilt doen, maar dat je uiteraard zeker moet zijn van werk deze zomer en dat je dus nog een sollicitatie hebt. Iedereen begrijpt en weet dat het gaat om centjes verdienen en niet per definitie omdat het een keuze is voor je verdere carrière. Ja hoor @Daniël gewoon vertellen, maar wel benadrukken dat je heel graag dit werk wilt doen, tenminste als dat ook zo is. Je moet er niet om liegen, schiet je niks mee op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100