beeindiging (werk) contract zonder opzegging mag dat ?

In mijn contract staat dat ik een arbeidsovereenkomst ben aangegaan voor bepaalde tijd en dat deze eindigt van rechtswege zonder dat daartoe opzegging is vereist. Mag dit en is de werkgever niet verplicht 1 maand voor einde contract mede te delen dat niet verlengd word ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
ronron1212
7 jaar geleden
Het is wel zo netjes maar het contract is van rechtswegen beëindigd.
Utrecht
7 jaar geleden
Het is een vrij standaard formulering in tijdelijke contracten. En ja, het mag en de werkgever is niet verplicht een bepaalde opzegtermijn in acht te nemen. Hij/zij kan zelfs op de laatste middag nog melden dat het contract afloopt en dat je morgen niet meer hoeft te komen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In de Nieuwe wet is dat niet ( helemaal legaal ) legaal er moet een maand voor beëindiging schriftelijk worden aangegeven wat men wil . Werkgever dekt zich enigszins in .maar ? De rechter zou zomaar dit kunnen doorsteken gevolg mogelijk een kleine schade vergoeding en een hoop gezeur. Tot twee jaar terug was het advies een maand van te voren nu een verplichting . Dat wat werkgever schrijft kan eigenlijk niet . Of er moet staan ao loopt af per ? en wordt niet verlengd . Dus twijfelachtig . Ik heb er nog geen jurisprudentie over hoe een rechter in zo'n geval beslist . Maar in ieder geval ben je uitdienst na dato of ze moeten niks zeggen ga gewoon naar je werk doe je ding en als niemand oplet ben jij in vaste dienst. Succes

Antwoorden (1)

Als dat in je huidige contract opgenomen is, dan mag dat. Houd zelf die laatste maand in de gaten en vraag dan aan je werkgever wat de bedoeling is, zodat je eventueel al vast kunt gaan solliciteren. Op deze manier wordt de verantwoordelijkheid bij de werknemer gelegd, en heeft de werkgever zich ingedekt.