Mag een zorgvrijwilliger met een optiscan werken? (Aanzetten, uitzetten, verplaatsen)

Toegevoegd na 1 uur:
Het betreft een bijna-thuis-huis die enkel met vrijwilligers werkt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Erna55
7 jaar geleden
Waarom wil de optiscan uitzetten en verplaatsen ?
Erna55
7 jaar geleden
Overleg hiervoor met het personeel van de afdeling waar de patient ligt.
Mogelijk is de plaats van de optiscan uitgemeten.

Antwoorden (1)

Zo lang er geen patiënten er bij betrokken zijn mag ook een zorgvrijwilliger de optiscan bedienen en verplaatsen.

Zou anders verdomd moeilijk worden om er onderhoud aan te plegen, de onderhoudsmonteur had dan ook een opleiding tot verpleging nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Een zorgvrijwilliger is niet degene die onderhoud pleegt.
Mijn vraag is daarom : om welke reden wil de zorgvrijwilliger de optiscan verplaatsen of uit zetten ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Om bij de zorgvrager op de kamer te zetten/aanzetten om valincidenten te voorkomen.
Amadea
7 jaar geleden
Daar heb ik net een filmpje over bekeken en ik zie geen enkele handeling die een niet-professionele zorgverlener niet zou mogen doen. Iemand die thuis een zieke partner verzorgt kan het apparaat net zo goed gebruiken.