nee in slechte tijden gaan de lonen nauwelijks omhoog dat is slecht voor de economie

en dat alles duurder wordt komt mede door vraag en aanbod en de inflatie natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat komt door de slechte economie, veel bedrijven moeten
mensen ontslaan,omdat er minder orders zijn.
Daardoor is er geen ( of weinig ) ruimte voor een loonsverhoging.
Dit is natuurlijk per bedrijfstak anders , er zullen ook bedrijven zijn die genoeg orders hebben, en
die profiteren alleen maar van deze situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wordt duurder omdat het minder gaat in de economie
Zou je dat constant opvullen door lonen te verhogen ga je enorm je inflatie zitten voeden. Een brood kost dan straks net als in Zimbabwe 20 miljard.

Het wordt dan een op en neer gaan en het eind is zoek.
lonen omhoog, prijzen omhoog etc etc

De kunst is om de prijzen in bedwang te houden en de lonnen gelijk. het keywoord is daarin koopkracht behoud.

En als het economisch slecht gaat gaat het met ebdrijven ook slecht. Die kunnen dan geen loonsverhogingen gebruiken. Dus gaan e rbedrijven failliet en worden de overheidsuitgaven duurder etc etc etc