kun je in een jaar/half jaar van een MBO 2 opleiding naar MBO 3 gaan?

ik wil graag een MBO 3 opleiding volgen maar ik zit nu op 4 basis, dus moet eerst MBO 2 doen. maar kan ik dan 1 jaar/half jaar naar niveau 3 gaan

ik wil graag naar de ict, en ik weet al veel van computers,
van uit elkaar halen tot een beetje programmeren

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan zal je voor al naar particuliere opleidingen moeten kijken, die hebben vaker versnelde opleidingen. Je hebt soms een technische opleiding van 1 jaar niveau 2 en dan kun je naar je eigen opleiding doorstromen.
Ik weet niet hoe oud je bent maar je kunt vanaf een bepaalde leeftijd ook toelatings toetsen maken en dan kun je direct niveau 3 beginnen.

Het beste antwoord

Met een goede motivatie en goede uitleg kun je toelatingsexamen doen.
Je geeft aan dat je zelf ook al heel veel zelf hebt geleerd en uit gevogeld hebt.

Buiten vakkennis mis nu nog ook nog basis kennis.
Wat je wil is vergelijkbaar met een jaar overslaan. Het kan, maar dat moet nu al duidelijk zijn aan je cijfers dat het huidige nivo te simpel is.
Ook zal je een jaar of een half jaar lang heel hard moeten werken, dus niet leren voor een 6, maar voor een 8 of beter. En voor je echte vakkennis moet je uitblinken, dus dan moet je de leraar verrassen en komen met iets waar dat de leraar zelf niet kan of kent.

Blijf wel de computers uit elkaar halen en in elkaar zetten. En ga zeker verder met het programmeren en zo. Basis voor ICT/programmeren is Engels en wiskunde en dat zijn twee zware basis vakken. En kennis van netwerken en het aanleggen van netwerken is ook iets waar je aan kunt werken.

Kortom het is mogelijk, maar je dient dan wel alles op alles te zetten en het wordt wel twee of drie jaar van zeer veel uren maken en hard werken. En veel zelf opzoeken en veel zelf extra doen. En veel extra lessen volgen. En extra examens doen. En zeer gemotiveerd zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dankje wel, ik zal het gebruiken. ik ga er hard werken er voor om naar
MBO 3 te gaan