Hoe kan het dat ik een ander bedrag krijg dan wat op mijn loonstrook staat?

Elke week krijg ik uitbetaald, netjes op tijd enz. Dit gaat via Payrollselect. Alleen het rare is soms krijg ik excact wat er bij "uit te betalen"staat en soms krijg ik echt 30 euro minder. Het gebeurt eigenlijk nooit dat het gelijk is. Ik wil alleen weten hoe dit komt en of ik even moet bellen.

Mvg

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Zo maar even bellen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk kan het de payroll bedrijf uitleggen waarom het is. Het is wel merkwaardig.
Erna55
8 jaar geleden
Het zou kunnen wanneer er nog een correctie toegepast moet worden, dat dan het bedrag afwijkt. Maar ook dat zou op de loonstrook moeten staan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee dat klopt niet ! Maar het kan wel de reservering vakantie geld zijn . Kijk eens of die bedragen overeenkomen .
ronron1212
8 jaar geleden
@kapperkort dat kan niet wat dat wordt niet op netto loon ingehouden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk Ron . Het blijft een vreemde situatie

Antwoorden (2)

Ik adviseer je navraag te doen. Eenzelfde brutosalaris kan een ander nettosalaris geven maar het bedrag bij 'uit te betalen' moet daadwerkelijk worden uitbetaald, eventueel over meerdere bankrekeningen als je die hebt opgegeven. (Behalve als je een loonbeslag hebt, dan gaat een deel van "uit te betalen" naar een deurwaarderskantoor...)
Computoon
8 jaar geleden
Ik zou inderdaad even bellen. In principe moet je namelijk altijd krijgen wat er bij "Uit te betalen" staat. Dit is namelijk het nettosalaris (bruto-loonbelasting-andere aftrekposten zoals bijvoorbeeld bijtelling van een leaseauto). Het daar genoemde bedrag en de bijschrijving op je rekening moeten dus overeenkomen.