Kan ik ontslagen worden door een negatieve recensie (1 ster, terrible) op google plus over mijn werkgever (supermarkt)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Erna55
9 jaar geleden
Heb jij die recentie geschreven? Was jij het onderwerp van kritiek ?
Wil je iets concreter uitleggen wat de situatie was ?
Utrecht
9 jaar geleden
En waarom vond je het nodig om je kritiek publiekelijk te maken?

Antwoorden (2)

Nee. Er is gelukkig ook op dit gebied vrijheid van meningsuiting.

Toegevoegd na 5 uur:
Als je alleen een de sterrecensie hebt gegeven, zonder beledigend te zijn, leert de jurisprudentie dat je daarvoor niet ontslagen zal worden. Als je echter een grove tekst hebt toegevoegd en al eerder bent gewaarschuwd, dan heb je meer kans op ontslag. Maar uit je vraag meen ik op te kunnen maken dat dat niet het geval is.
9 jaar geleden
In principe kan je om dergelijke uitlatingen ontslagen worden. Dit is afhankelijk van de richtlijnen die jouw werkgever hanteert.
In de loop der jaren zijn diverse werknemers ontslagen vanwege negatieve uitlatingen in social media. In veel gevallen heeft de rechter de werkgever gelijk gegeven.
Veel bedrijven hebben tegenwoordig richtlijnen voor social media. Je kan je werkgever hiernaar vragen.

Als vuistregel geldt dat een werknemer geen onnodige schade aan de werkgever mag toebrengen.