Hoe kom ik in het franse vreemdelingenlegioen?

Hallo Ik ben een man van 29 en ik heb al jarenlang in me hoofd om in het Franse Vreemdelingenlegioen in te gaan. Ik wil om meerdere redenen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
38.2K

Antwoorden (4)

Dan moet je naar Frankrijk reizen en je op het Franse consulaat melden.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel.
Er staat zelfs een telefoonnummer bij en ik ga ze binnenkort bellen voor informatie.
In corsica zit een afdeling in bonifacio. Informeer eerst goed wat het inhoud. Is nl geen pretje. Je identiteit ben jekwijt en een zeer hard leven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je krijg toch een nieuwe identiteit na 5 jaar en een Franse nationaliteit als je dat wilt?
ronron1212
9 jaar geleden
dat is verledentijd Focheltje
De toelatingsvoorwaarden - De selectie vindt uitsluitend plaats in Frankrijk. De reiskosten en eventuele kosten van een visum komen voor de rekening van de sollicitant,
- het Legioen is toegankelijk voor mannen van 17 tot 40 jaar (voor minderjarigen is een toestemmingsverklaring van de ouders vereist gewaarborgd door de Franse staat of een van de ambassades van Frankrijk),
- e sollicitant dient in het bezit te zijn van een geldig identiteitsbewijs,
- getrouwde mannen worden aangenomen en geregistreerd als vrijgezel,
- de toekomstige legionair moet over een goede lichamelijke gezondheid beschikken.
- voorafgaande kennis van de Franse taal is niet noodzakelijk: de legionair leert de taal in de praktijk
Bij het verlaten van het leger heb je nog steeds je eigen identiteit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je wel daarna Franse Burger worden? Dit is ook een van mijn motivatiedoelen omdat ik heel graag in Frankrijk wil wonen en op deze manier Franse Burger kan worden.
ronron1212
9 jaar geleden
Voor die tijd overlijden door oorlogsgeweld behoort tot een van de grootste risico's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat weet ik, maar het uiteindelijk doel is overleven. En als we dood gaan is het wel ook allemaal afgelopen en in eer sterven vind ik niet zo slecht.
Hieronder vind je de officiële link voor recrutering. Deze is dus wel in het Frans. Onder het tabje "ou s’engager" vind je een hele reeks adressen waar je heen kunt bellen.

Je moet naar zo’n plek gaan voor test en inschrijving. Het geheel duurt 2 tot 3 weken en vindt op verschillende locaties plaats. Tijdens deze periode blijf je daar gratis slapen en eten.

Je moet het volgende meenemen:

Geboorteakte (minder dan 6 maanden oud)
Geldige id-kaart of paspoort
1 paar sportschoenen
3 onderbroeken,
3 T-shirts,
3 paar sokken
Toiletspullen (zeep/douchegel, scheerspullen en scheerschuim, handdoek, badslippers)
Minimaal €50 contant.
Medische stukken over bepaalde ziekten / operaties die je hebt gehad (of anders een doktersverklaring dat je die niet hebt gehad)
Evt vaccinatieboekje
Als je slecht ziet moet je een bril op hebben
Eventueel bewijs van gehuwd zijn, of gescheiden.

Je bent volwassen en ik neem aan dat je de nationaliteit van een Schengenland hebt (zoals Nederland). De belangrijkste voorwaarden zijn dan verder:

- je kunt enigszins lezen en schrijven in je moederstaal. Geen diploma's nodig.
- Je kunt altijd en overal fysiek goed functioneren
- Je BMI ligt tussen de 20 et 30 kg/m² (BMI=je gewicht gedeeld door je lengte in het kwadraat)
- Je moet je 3x keer kunnen optrekken aan een stang (tussendoor omlaag tot je armen gestrekt zijn)
- Je conditie moet voldoende zijn (een test van 15 tot 20 min met steeds iets harder lopen wordt gedaan om dat te beoordelen).
- Verzorgde tanden
- Met je gebit moet je redelijk kunnen kauwen (volgens een bepaalde meetmethode)
- Je moet nu geen chronische ziektes hebben (zoals tuberculose, hepatitis, kanker, Aids, suikerziekte,overgewicht, bloedarmoede, psychische aandoeningen waarvoor je wordt behandeld, té slecht zicht, te slecht gehoor).
- Je hebt geen zware ingrepen ondergaan die je functioneren nog beperken (zoals knieproblemen, verlies van een vinger/teen, herniaoperatie waarvan je soms nog last hebt).
- Je motivatie en verstand moeten ook voldoende zijn maar de exacte eisen en testwijze daarvan maken ze niet bekend.

Om alles op een rijtje te krijgen moet je ter voorbereiding even langs de huisarts en je gemeente gaan.

Toegevoegd na 6 minuten:
PS:

Als je het voor het geld niet nodig hebt dan kun je je ook aanbieden als vaste hulp in een schoolklas. Dan hoor je ook bij een groter geheel, krijgt waardering en het helpt erg goed tegen eenzaamheid. Of vergelijkbare activiteiten.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik doe het niet voor het geld. Ik doe het voor levenservaring, een Franse nationaliteit en mijn verleden hier in Nederland achter me te laten.
Poet
9 jaar geleden
Ok
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan natuurlijk ook een frans vrouwtje zoeken en daarmee trouwen... Is een stuk gemakkelijker, kost veel minder en met een beetje geluk is dat opzich al een hele levenservaring.
Het aanmeldings bureau zit in Lion France, maar k zou eerst het info paket eens aanvragen als ik jou was.
9van de 10vrijwilligers haalt de selection niet,deze is erg zwaar en veel eisend
Je kan de brochure/info paket aanvragen via de France ambasade,including beeldmatereiaal.
Het is een Elite eenheid dus veel eisend ,vergeet dat niet.
Veel success zou k zeggen,vrees dat de proefperiode jou op andere gedachten gaat brengen