Mag de gemeente dit zomaar zeggen?

Ik werk en krijg loon door gemeente aangevuld.
Afgelopen week kreeg ik een brief dat ik geen loonstrookje heb ingeleverd.
Dit klopt inderdaad, omdat ik pas de 15de van elke maand mijn loon en ook loonstrookje krijg (met pech krijg ik het de 16de). Dit weten ze ook.
Alsnog krijg ik deze brief met melding: vóór 17 sept. loonstrookje inleveren of anders wordt uitkering opgeschort.
Mag de gemeente deze 'dreiging' opsturen, als ze weten dat ik mijn loonstrookje pas de 15de krijg?
Mijn werkcoach had me laten weten dat ze het loonstrookje verwacht zodra ik 'm binnen heb. (zij weet namelijk ook dat het de 15de is en maakt er verder geen problemen van)

Toegevoegd na 1 minuut:
oja, valt de 15de in weekend, krijg ik het de eerst volgende werkdag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Gaat het niet gewoon om het loonstrookje van de maand ervoor? Anders gewoon even contact opnemen en overleggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oh ja, leuk is dit. Ik zit met precies hetzelfde!
En elke keer komt er toch weer een brief dat er maatregelen getroffen worden als ik het loonstrookje niet inlever.
@bamibal: meestal gaat het om het loonstrookje vand e maand ervoor, inderdaad, omdat je die vaak achteraf krijgt. Zeker met een nul-urencontract
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat de gemeente ook een deadline heeft en dat ze daarom voor een bepaalde datum het loonstrookje willen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het gaat om het loonstrookje van augustus. De uitkering wordt de 15de uitbetaald, maar mijn loon van werk ook, omdat ik dus met nul-uren contract zit. Deze brief heb ik nu voor de eerste keer gekregen, dus vandaar mijn vraag. Ik ben er ook een paar maanden niet gewerkt, en vorig jaar werd de uitkering de maand erna verrekend en nu in een keer wordt het dezelfde maand nog gedaan, waardoor ik 2 dagen later de uitkering krijg, of zelfs 1.5 week later (pas 1 keer gebeurd)

Antwoorden (1)

Ja, waarschijnlijk mogen zij dit wel doen. Misschien zijn niet alle medewerkers op de hoogte van de afspraken die jij met de werkcoach hebt gemaakt en sturen zij deze brief standaard. Als jou werkcoach op de hoogte is van deze afspraken zou ik verder niet teveel waarde hechten aan die brief. Je coach weet toch hoe het zit.