wat kan je allemaal worden met de studie geneeskunde behalve arts?

De studie geneeskunde lijkt mij heel interessant maar ik wil geen arts worden. ik wil ook geen biomedische wetenschappen studeren omdat je daar heel veel in de lab bezig bent. welke beroepen kan ik uitoefenen als ik geneeskunde heb gestudeerd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Apotheker , werken bij de ArBo dan niet als arts maar als arbeidsdeskundige , bij verzekeringen , of met een bestuur opleiding in een zieken huis iets doen . Dan is er grote vraag naar rechters enz die ook medisch onderlegd zijn ,letsel advocaten enz. Maar dan zou een rechten opleiding er bij wel handig zijn . Succes

Antwoorden (2)

Je kunt onderzoeker op medisch gebied worden. Bijv. bij een pharmaceutisch bedrijf.

Toegevoegd na 51 seconden:
Dan ben je natuurlijk wel veel in een lab. bezig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik me niet vergis moet je ook eerst je arts-studies gedaan hebben om voort te kunnen specialiseren als
( na je bachelor ( Geneeskunde / Biomedisch of tandheelkunde lijken dan de keuzes te zijn ) kan je een master )
-Psychiater
-Sexuoloog
-Management gezondheidszorg
-Bio-informatica
-Tandheelkunde

Er zijn ook nog master na masters
-Arbeidsgeneeskunde
-Forensic Odontologie ( wat dat ook mag zijn )
-Specialisaties voor ( geneeskunde, jeugdgezondheid,...)
-Medische Stralingsfysica
-Space Studies
-Verzekeringsgeneeskunde

Als je rondkijkt kan je ook leraar worden. Maar hoe dat in elkaar zit heb ik nog niet helemaal door.

In de bron zette ik een link naar de KU Leuven. Het bovenstaande komt grotendeels van daar.
Ik ben er zeker van dat de school waar jij naartoe wil ook een site heeft. Daar kan je al veel op vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus na je bachelor (keuze uit Geneeskunde / Biomedisch of tandheelkunde ) kan je een master behalen.