Wat is het zwaarste beroep?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt een waardig antwoord, dus daarom geef ik het maar als reactie:
Een piloot met vliegangst, of een hoogwerker met hoogtevrees.
Lekker flauw, een priester met een hekel aan kinderen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar ze bestaan geen van allen, vooral die priesters niet!

Het beste antwoord

Ik zou daar niet een definitief antwoord op kunnen geven, omdat zwaarste een behoorlijk aantal betekenissen kan hebben in relatie tot werk. Bedoel je fysiek het zwaarste? of mentaal het zwaarste? Lassen onder water schijnt een behoorlijk zwaar beroep te zijn, lichamelijk, en tevens uitermate gevaarlijk.
Oncoloog is bijvoorbeeld weer een geestelijk zwaar beroep, psychiater nog zo een.

Er was ooit een Australisch onderzoek en daaruit bleek dat een prostituee in de straten van Sydney een zwaardere dagtaak had dan een agent of soldaat.
Posttraumatische stress werd geconstateerd bij één op de drie prostituees ( flashbacks, nachtmerries, angstaanvallen, depressies ) dit was bij de groep soldaten en agenten slechts één op de twaalf.

Dus ik blijf een eenduidig antwoord schuldig, er zijn verschillende zwaarste beroepen, indien niet alleen naar de beroepen gekeken wordt maar tevens naar de omstandigheden waarin zulk een beroep wordt uitgeoefend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (49)

Het werk bij de brandweer is het zwaarste beroep

Toegevoegd na 14 minuten:
een politie agent die moet gaan vertellen dat een kind is overleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er geen brand is,dan zitten zij te kaarten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of te slapen
Professioneel gewichtheffer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, lekker lettelijk :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderwaterlasser,dan krijg je flink wat pijn te verduren maar het verdient goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krabvisser in de noordelijke ijszeëen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook fan van deadliest cast +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
populair antwoord..
Steeds hetzelfde doen, in een rap tempo lopende band werk
Als je dat dag in dag uit kunt.. Petje af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soldaat in het Russische leger. Of commando.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stratenmaker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Psychiater voor anorexia-patienten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diepzee lasser, in iedergeval in de op 3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep, maar dat is met elk beroep
Antwoordman.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je moest me eens zien. Weet je wel hoe zwaar dat is, al die medailles. Ik houd ze 's nachts ook aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wil ze wel overnemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha grappig +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan ben jij al een hele poos niet op school geweest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best wel zwaar, als je de hele dag groepen jongeren moet zien te boeien en dan in je eigen tijd nog bakken werk mag nakijken en voorbereiden. Maar meer geestelijk uitputtend dan lichamelijk. En er zijn ook mensen die er prima tegen kunnen.
Mij lijkt kabeltrekker erg zwaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is dat de situatie dat iemand (nood)gedwongen werk moet doen waarvoor hij het minste aanleg, geschiktheid (energie, kracht, reflexen etc.) en motivatie heeft onder omstandigheden die de negatieve effecten daarvan maximaal versterken (kou, hitte, gevaar, angst,
duisternis etc.)

Je zou dan naar de maximale tijdsduur kunnen kijken dat een (gemiddeld?) iemand het werk vol kan blijven houden voordat de schade voldoende groot is dat men uitvalt en het werk niet meer kan doen.

Soldaten die de kerncentrale in Chernobyl moesten opruimen bijvoorbeeld kregen in een paar uur werktijd de maximale dosis straling voor een heel leven binnen. (1 dag werken betekende dat je dood was of ging) Vele die maar een paar uur werkten stierven daarna alsnog aan allerlei ziekten (en hun families/gezinnen mochten het verder zelf uitzoeken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In fysieke zin, hoogte sherpa op bv de Everest of de K2.
Lang verblijf in de "death zone", langer dan dat de betalende klimmers daar verblijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vindt mijn zoon nou ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd... het 5e uur ben ik al doodmoe O_o (1 lesuur duurt 50min dus 5*50min=250) na 250minuten ben ik al doodmoe!
Moderator bij GV
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beroep waar je elke dag met tegenzin naar toe gaat.
Een beroep waar je zo tegenop ziet, dat je liever thuis blijft.

;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Een baan waarbij 8 uur als 8 dagen aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Logistiek planner
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevangenisbewaarder, topsporter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LERAAR voor de klas bij 15 en 16 jarigen,die totaal geen respect tonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach, we kunnen ook best aardig zijn hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn de meeste ook wel Glimworm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedereen in nederland heeft snipperdagen en vakantie
Fysiek gezien zou ik zeker zeggen: Vuilnisman!

Mentaal gezien: Chirurg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werk bij de brandweer is het zwaarste beroep ter wereld. Als een brandweerman 55 jaar is, heeft hij net zoveel gewerkt als een ambtenaar van 65 met een kantoorbaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werken in de mijnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zelfmoordenaar : die werkt zolang tot hij zich zelf opblaast met een gordelbom .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sumoworstelaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is een sport
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ervoor betaald krijgt is het een beroep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor elk beroep krijg je betaald, da's geen argument. Sumo's wijden hun hele leven aan hun geloof en sport, met eetgewoonten, trainingen, wonen in kloosters, en opgefokte toestanden qua hooggespannen verwachtingen. Het lijkt mij het ergste om met je leven te doen (als man) en daarom is het het zwaarste beroep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom heb ik dit antwoord ook geplaatst. En het is een beroep, net zoals men kiest om brandweerman te worden.
Men kiest om sumoworstelaar te worden. Zolang je geen andere hoofd inkomsten hebt, is het je beroep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verzorgende in een verzorgings huis/verpleeghuis dat heeft een fysieke belasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een sumoworstelaar laten afvallen (diëtist)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrachtwagen chauffeur.. lange dagen, weinig slapen, je gezin bijna niet zien, files..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huisvrouw
moeder zijn
en partner
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KAMIKAZE PILOOT
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn beroep, omdat ik gehandicapt ben krijgt een ambtelijk medewerker die veel minder dan mij uitvoert toch 300 á 400euro meer per maand.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goud of edelsteendelver in een derde wereldland.
Zwaar, gevaarlijk, giftig en zeer slecht /niet betaald.
Ik heb veel gezien, maar dit slaat echt alles.
Films als "Blood Diamond " geven een realistisch beeld hoe mensen daar tot op het bot uitgebuit worden.
Daarom zou ieder mens men gevoel voor ethiek uitsluitend gecontroleerde en gecertificeerde fair trade juwelen en sierraden moeten kopen.
Die zijn er en die koop ik dan ook.
Alleen moet je je er persoonlijk van op de hoogte stellen of dat echt zo is, en ook dat heb ik gedaan.
Dan nog is het werk zwaar, maar krijgen mensen netjes betaald, kunnen hun kinderen naar school en is er ook goede gezondheidzorg voor hun gezin.

.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, inderdaad
hoer in een derdewereldland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Installatiemonteur in sanitair en CV..
Veel zwaar sloopwerk en altijd met zwaar materiaal huis in/huis uit. veel werkzaamheden laag bij de grond dus op de knieen zitten, soms de hele dag lang...trap op/trap af.. dak op, ook met nat weer.. nieuwbouw op, ook in sneeuw en nattigheid.. 24 uurs diensten om storingen verhelpen, ongeacht je prive omstandigheden..en ongeacht welke storing dus ook het riool in als dat verstopt is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoonmaker is het zwaarste beroep en naar mijn mening niet goed betaald.
Ikzelf werk in de zorg en dat kan ook zwaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook hovenier en boomverzorger en stratenmakers, huisvrouw vooral dan de alleenstaande moeders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huismoeder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
president van amerika zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ramen wassen ( Flat ramen )
Landmacht ( Gevechtsfunctie )
Tornado's Jagers
Politie Commando
Piloot ( Passagiersvliegtuig )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk beroep dat het menselijk leed van nabij meemaakt , of het nu een dokter is of een palliatief verzorger of een psychiatrisch verpleegster. Menselijk leed is schrijnend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe mijn petje af voor mensen die in een bejaardentehuis werken.

Dit is zowel fysiek zwaar...bedlegerige mensen moeten wassen, naar het toilet helpen,.....

alsook mentaal.... sommige mensen liggen daar te kermen/te huilen....

Daarom dat men zo weinig mensen vindt die dit beroep willen uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ je van mij !
Ik zou voor moeder zijn kiezen!
(dat ben ik zelf niet) maar als ik bedenk hoe mijn moeder dat vroeger deed...
Werken, schoonmaken, boodschappen, kinderen opvoeden.
Dat is een beroep waarbij je geen dag rust hebt en geen moment ECHT voor jezelf hebt zonder zorgen...
Moeders zijn de sterkste en hardst werkende mensen die er zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
postbode
die moet toch maar door weer en wind hagel sneeuw gladheid mist hitte kou

nee petje af hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Messias
Trauma-helicopter
Oorlogspsycholoog in het werkveld
Echtgeno(o)t(e) van een zwaar gehandicapte wederhelft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pedagogisch medewerkster in de kinderopvang. Lichamelijk én geestelijk zwaar... Zeer hoge werkdruk...