Is 8€ per uur oké als zelfstandige in de kinderopvang?

Ik werk 4 dagen van 10 uur, zonder pauze's.
Pauze heb ik ook niet alle dagen even veel, net genoeg tijd om boterhammen te eten en tussendoor iets te snacken en te drinken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me ontzettend laag. Bedenk dat je ook nog belasting, verzekering, pensioen moet regelen. 8 euro/uur is meer als je werknemer bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Idd dat dacht ik ook, toen ik 'het hoofd' hiermee confronteerde vond zij dat ik te veel vroeg en haar ander personeel hier niet over klaagt.
ronron1212
9 jaar geleden
Ja het is erg laag het is namelijk bruto netto wordt dan wel een erg laag inkomen ver onder het minimumloon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus je verdient nu NOG minder?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik werk nu nog niet...
Tenzij je als 'vrijwilliger' helpt krijg je 5 euro per uur...
ronron1212
9 jaar geleden
Als je als vrijwilliger werkt krijg ja maximaal 150 euro per maand en dat max 10 maanden dus met een maximum van 1500 euro per jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haar vrijwilligers zijn niet aangegeven....
ronron1212
9 jaar geleden
Wat is niet aangegeven SophyVda?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De mensen die komen helpen, krijgen 5 euro per uur in zwart. Dat denk ik toch aangezien ze me dit eerst voorstelde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3 euro verschil vrijwilliger en ZPP'er. Dan is het financieel gunstiger vrijwilliger te blijven.
ronron1212
9 jaar geleden
Mrtomaat een vrijwilliger mag slecht 1500 per jaar ontvangen en niet meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja en? Het gaat me erom aan te tonen dat het niet klopt. Als de vrager na 300 uur volgens jou dus over zou MOETEN stappen, dan gaat ze er dus financieel op achteruit terwijl ze dan ZZP'er is. Of het nou na 300 uur was of dat ze het hele jaar door vrijwilliger kon blijven maakt niet uit. Het blijft gewoon een rare situatie dat je beter vrijwilliger zou kunnen blijven ongeacht of die mogelijk wel of niet (legaal) bestaat.
ronron1212
9 jaar geleden
Mrtomaat daar heb ik het niet over.

Het beste antwoord

Je mag volgens de arbeidswet maximaal 5,5 uur aan een stuk werk zonder pauze. De werkgever dient te zorgen dat de arbeid zo ingericht is dat je instaat bent om pauze te nemen.

Een boterhammetje eten op de werkplek of even iets snacken of drinken wordt niet gezien als pauze. Een pauze is minimaal 15 minuten en niet op de werkplek.

En in de kinderopvang is het werk het opvangen van kinderen, dus de pauze is zonder kinderen. In sommige bedrijfstaken betekend het dat niet alle werkers gelijktijdig pauze kan nemen.

Je mag als zelfstandige werken als je meerder opdrachtgevers hebt, maar je dient wel die opdrachtgevers te informeren over de werktijden en mogelijkheid of onmogelijkheid om pauze te nemen.

Als je weinig opdrachtgevers hebt, dan kan sprake zijn van verkapt dienstverband, en dan is 8 euro per uur verdeeld over 40 uur per week minder dan het minimuumloon.

Deze situatie is over het randje.

Als je in loondienst was geweest, dan had het niet gemogen. Nu ben je zelfstandig en zou het weer wel mogen. Dit lijkt zo sterk op ontduiking van wet minimuumloon, dat toetsing door SZW op zijn plaats is.

Alles wijst op verkapt dienstverband.
Je hebt een duidelijke instructies over de werktijden.
Waarschijnlijk geeft de werkgever leiding aan de werkzaamheden.
Bij wet is de werkgever verplicht toezicht te houden, heeft dus het recht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie...
Het is dan ook af te raden zeker om hier aan te beginnen?