mag je baas je dwingen vrij te nemen op een feest dag?

hoi lezers

ik ben werkzaam in een winkel" dirk van den broek ik heb een 2 tot 12 max contract. en werk er ruim al 5 jaar maar word laats veel gepest op me uren en vrije dagen zo werkte ik ooit in een week 12 uur.
maar dat is nu helemaal naar beneden gekrompen tot 8 uur per week ik voel me hierbij kansloos wat kan ik doen zodat ik me uren terug kan krijgen ?

ook heb ik gewerkt op een feestdag waarbij ik niet wist was niet ingeroosterd omdat er niet een nieuwe rooster hing in de kantine deze uren wil me baas niet betalen hoe kan ik hem dwingen ??

ik wil in de toekomst ook normaal werken op een feest dag aangezien dit jaar alle feest dagen op me vaste dagen vallen in het weekend namelijk hoe kan ik me baas dwingen om me toch inte roosteren ook al ben ik een dure werknemer??

het is wel raar als ik elke weekend werk maar als het een feest dag is dan word ik plotseling niet ingeroosterd ? te raar voor woorden !!

helppp peallss !!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoi,
ten eerste vervelend dat je zo weinig wordt ingeroosterd bij je huidige werkgever.
Jij kan je baas niet dwingen om jou in te roosteren. Als je baas er voor kiest om jou 2 uur per week in te roosteren kan je hier niks tegen doen. Je hebt immers een minimaal 2 maximaal 12 uren contract.

Dat je baas je niet wilt uit uitbetalen is tegen de wet, je hebt gewerkt en het is dan verplicht dat hij jou betaalt. Heb jij ook zwart op wit staan dat je deze dag gewerkt hebt?

En misschien is het een optie om eens met je baas in gesprek gegaan, dan kan je ook zijn motivatie horen.

Succes!
Martijn