Ben je verplicht om naar een Introductiedag te gaan buiten werktijd? Reiskosten worden vergoed ook de aanwezige tijd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is een introductiedag voor nieuwe medewerkers.....maar we zijn al een jaar in dienst.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag zou niet moeten zijn of het verplicht is om te gaan, maar of het slim is om niet te gaan. En nee, dat is niet slim.

Het beste antwoord

of je verplicht bent hangt af van je werkgever en bijvoorbeeld of er tijdens je sollicitatieprocedure ergens een moment is geweest waarbij aan jou is verteld dat je bereid moet zijn om af en toe op andere dagen te werken.

maar zie ook de vorige twee antwoorden: het is sowieso handig! Als je het kán regelen om die dag te gaan (misschien moet je oppas regelen enzo) dan zou ik het zeker doen. Goed voor je netwerk, goodwill, vriendschappelijke relaties, collegialiteit, ontwikkeling etcetera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, je bent niet verplict Maar aan de andere kant is het niet handig om zomaar weg te blijven, als je echt niet wilt is een leugen voor bestwil het beste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er van af waar het precies voor is.
Als het voor je werk is, kun je maar beter gaan.
Als je mijn werknemer was en je zou niet komen, dan zou je wel een heel goede reden moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor je bent niet verplicht. Maar bij een nieuwe baan wil je dit toch zelf graag? Je wilt toch weten wat voor bedrijf het is en wie je collega's zijn?
Als je nu al geen interesse hebt in je bedrijf zal je nieuwe werkgever niet echt een goede indruk krijgen van je ambities. Om een beetje een goede indruk te krijgen zou ik maar gaan als ik jou was. Want je wilt toch niet dat je nieuwe werkgever jou als ongeinteresseerd ziet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vreemde van deze uitnodiging is...dat het voor noeuwe medewerkers is, maar wij zijn al een jaar in dienst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O Ok, dat is net even anders.
Minder belangrijk maar dan moet je maar even inschatten hoe belangrijk dit is voor je baas. Anders toch maar even door die zure appel heenbijten.
Het is je vrije tijd, dus je bent niks verplicht!
Maar ik persoonlijk zou het wel doen, als je niet gaat zal je baas het echt vreemd vinden.
Wil je echt niet verzin een wereldsmoes;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moros ik heb dit ook meegemaakt bij mijn eerste werkgever. En ik ging...en ik maakte waardevolle vrienschappen op die dag die mij later te pas kwamen.

Ik kan mij echt voortsellen hoe je je voelt. Maar ik zou de voor- en nadelen afwegen in jouw geval. Het enige nadeel dat ik nu kan verzinnen is dat je spijt van je tijd kan krijgen later!. Maar... de voordelen zijn meer, veel meer. En kunnen later zwaar wegen.

Je reiskosten en aanwezige tijd worden vergoed! Alhoewel je daar al een jaar werkzaam ben, kunnen jou collega's je in een andere sfeer en moed leren kennen! Je weet maar nooit waar je kansen zich schuilen en er kunnen zich grijpbare kansen voordoen!

Ik zou gaan, anders zullen de 'moros en la costa' jou kansen grijpen. Je was er toch niet bij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie het als een soort bindingsdag met andere mensen die afgelopen jaar in dienst zijn gekomen. Tevens kan je verwachten dat het management aanwezig zal zijn. Nooit verkeerd, om daar op een meer informele manier mee kennis te maken.

De werkgever maakt een gebaar door reiskosten te vergoeden,plus de gewerkte uren. Daarmee wordt het feitelijk gewoon een werkdag. Verder zal lunch en evt diner ongetwijfeld ook goed geregeld zijn. Gewoon gaan dus!
AlphaLimaSierra