Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat voorn niveau moet je hebben voor als je opvoedster wilt worden?

Ik wil dit misschien gaan doen en het lijkt me heel boeiend alleen Ben ik heel nieuwsgierig wat voorn niveau je hier voor nodig hebt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
692

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De job van opvoeder kan je uitoefenen op verschillende niveaus (klassen). Naargelang je diploma kan je tewerkgesteld worden als opvoeder klasse 3, klasse 2b (volledig middelbaar onderwijs zonder specifieke vorming), klasse 2a (volledig middelbaar onderwijs met specifiek vorming), klasse 1 (hoger onderwijs met specifieke vorming).
Naargelang de klasse waarin je werkt hoger is, zal je verantwoordelijkheid binnen de job groter zijn. De opvoeders klasse 2b en klasse 1 kunnen vrijwel bij elke doelgroep werken. Het is wel zo dat een opvoeder met een diploma hoger onderwijs (graduaatsopleiding, bachelor) betere doorgroeimogelijkheden heeft naar functies als hoofdopvoeder en groepschef en dus ook vaak over leidinggevende capaciteiten moet beschikken.

In de bron lees je meer over dit beroep en deze opleidingen.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding