Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn baas vraagt wat ik met haar wilt bespreken, wat moet ik daar op antwoorden?

Ik heb een gesprek aangevraagd met mijn baas omdat ik ontslag wil nemen. Ik heb er niet bij gezegd wat ik wil bespreken. Nu vraagt ze naar het onderwerp van het gesprek. Wat kan ik het beste antwoorden? Omdat er nog een lange periode tussen de afspraak en met ontslag zit wilde ik het dan pas zeggen. Het gesprek vindt ook pas plaatst in een maand.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
832
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je baas zal zich op het gesprek willen voorbereiden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Of de waarheid maar niet direct; "Over het invullen van mijn toekomst binnen deze firma"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt gewoon zeggen dat je dit liever dan bespreekt. Je bent niet verplicht om van tevoren aan te geven waar je het over wil gaan hebben.
Soms is het inderdaad ook niet verstandig om al lang van te voren aan te geven dat je ontslag gaat nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon eerlijk zijn, dat werkt het beste. Zowel voor het bedrijf omdat je duidelijk bent, als voor jezelf omdat je dat "spannende" moment achter de rug hebt en je het dan ook tegen anderen kunt vertellen.

Dus als onderwerp "beëindiging dienstverband."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat werkt misschien bij een werkgever met een groot hart, maar kan je vertellen dat de meeste het niets interesseert en daar kan je behoorlijk wat last van krijgen.
Je kan een cryptisch, maar politiek correct antwoord geven.
"Uitwisselen van ideeen aangaande afdeling en groepsfunctioneren".

Hierbij lieg je niet. Alleen de suggestie ligt totaal ergens anders.
Als er dan de vraag komt wat je dan precies bedoelt, kan je inderdaad aangeven dat dit gemakkelijker dan besproken kan worden. Anders zou je geen gesprek aanvragen als je de volledige ins- en outs nu al gaat bespreken.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding