Kan ik een reintegratiebedrijf stopzetten met mijn Wajong uitkering?

Ik heb een Wajonguitkering en ben gedurende een jaar ingeschreven bij een reintegratiebureau welke ingekocht is door het UWV. Ik zou graag willen weten wat de mogelijkheden zijn om uit het reïntergratietraject te stappen? Ik zou graag een studie willen volgen. Want ik wil graag een thuisstudie doen via het NHA of LOI, omdat ik steeds te horen krijg bij elk beroep waar ik interesse in heb dat het niet aansluit op mijn huidige opleiding, kan ik dan uit het reïntegratietraject stappen en mijn studie op deze manier volgen? Wat zijn de gevolgen voor mij wat betreft de kosten die het UWV heeft gemaakt om het reïntegratiebureau in te kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Hier is in zijn algemeenheid niet zo maar een antwoord op te geven.

Het UWV gaat in iedere situatie en in verschillende gemeentes heel anders om
met uitkeringsgerechtigden. Dat hangt af van hoe lang al uitkering,
leeftijd, kansen op de arbeidsmarkt en nog veel meer..........
In sommige gevallen zal het UWV het volgen van een studie juist WEL als
re-integratie zien en in andere gevallen niet.

Maar, neen, je kunt niet zomaar zelf "uit het traject stappen".
Je zult dat moeten doen in overleg met het UWV en dan daar horen wat
in jouw geval de voorwaarden zijn.

Maar een thuisstudie zal echt niet al jouw tijd in beslag gaan nemen.
En dat re-integratietraject ook niet.

Ik denk dat het UWV geen enkele reden ziet als bezwaar om beide dingen naast
elkaar te doen.