Klopt het dat als ik tijdens mijn vakantie een beetje hebt gewerkt, dat het op mijn CV kan?

Ik ben 18 en op familiebezoek geweest in de Emiraten en mijn voormalige werkgeefster zei dat als ik daar een beetje zou werken gedurende de vakantie, het mooi op mijn CV zou passen, maar ik wil een confirmatie van andere mensen om het echt zeker te weten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat jij op je CV zet moet je zelf weten, maar als je verder weinig werkervaring hebt, zou ik het zeker doen. Het toont aan dat je in het buitenland gewerkt hebt, dat je in aanraking bent geweest met een hele andere cultuur, dat je jezelf buiten je eigen vertrouwde kringetje hebt durven plaatsen, dat je misschien wel ondernemend bent.

Het gaat om relevante werkervaring, dus als je solliciteert op een internationale functie dan zou ik het er zeker bij zetten. Ook is het CV meestal een start punt van een gesprek over je persoonlijkheid en je interesses. Dus als het wil hebben over je periode in Emiraten en je familie zet er dan op. Maar je mag het rustig ook weg laten. Indien je al 5 jaar of langer werkt, dan kan het zien worden als CV vulling. En kan het afleiden van je andere functies. Maar als je een starter bent, dan zou ik alle vakantiebaantjes er op zetten. Het is wel een manier om op te vallen. En je zult zeker uitgenodigd worden door een aantal werkgevers die het verhaal willen horen en omdat ze minimaal aantal kandidaten willen zien. Maar al hun keuze hebben gemaakt voor iemand anders.

Je mag zelf weten wat je op je cv zet, en als starter is dit een mooi stukje voor op je cv. Toch zou ik opletten, want het is niet altijd toegestaan om te werken in het buitenland, zonder werkvergunning.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100