opnieuw werkloos na meer dan jaar gewerkt te hebben, hoelang recht op ww?

In juli 2012 ben ik na faillissement van mijn werkgever de ww in gegaan. Ik had toen recht op 14 maanden (14 arbeidsjaren) ww. Ik heb toen ongeveer 2 weken volledige ww gehad (24 uur per week) en kreeg hierna een nieuwe baan via het uitzendbureau voor 16 uur in de week, en hierbij nog 8 uur ww per week ter aanvulling. Per 1 april 2013 is deze baan uitgebreid naar 24 uur per week (mijn oorspronkelijk uren voor ww) en toen ben ik dus uit de ww gegaan. Ik heb dus in totaal 2 weken volledige ww gehad en nog 9 maanden ww voor 8 uur in de week. Nu ziet het er naar uit dat ik per 1 april 2014 mijn baan weer kwijt ben en de ww weer in moet. Op hoeveel maanden ww heb ik nu recht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Die vraag zou je het beste kunnen stellen aan het UWV zelf. Deels zullen je oude rechten herleven en je recht geven op een volledige WW uitkering. Maar over de nieuw opgebouwde duur kan alleen het UWV uitsluitsel geven. Het kan zijn dat je recht hebt op nog 6 of 7 maanden volledige WW omdat je eerder slechts een gedeeltelijke aanspraak hebt gemaakt op de uitkering.
Uiteindelijk blijven je opgebouwde rechten wel bestaan.

Neem dus contact op met het UWV en laat je voorlichten...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit heb ik uiteraard gedaan, maar mijn ervaring is: als je 3 keer belt krijg je 3 keer ander antwoord (in mijn situatie iig), Het laatste antwoord wat ik kreeg was dat ik nieuw recht heb opgebouwd en daardoor weer recht heb op 14 maanden + wat ik nieuw heb opbegouwd. Zag dat het UWV webcare team hier ook vragen beantwoord, hen kun je helaas niet direct benaderen dus had gehoopt dat zij hier zouden reageren.