hoe werken handboeien?

ik wil weten hoe de politie mensen boeit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de politie boeit mij ook mateloos! Ik hou ze altijd in de gaten ;) (sorry, kon het grapje niet laten)

Antwoorden (1)

Eerst zet men het beweegbare deel van de handboei tegen de pols.
Daarna drukt men in een vloeiende beweging dat deel door het vaste deel heen, waardoor de boei als het goed gedaan wordt een hele cirkel beschrijft en gelijk dichtslaat. Dit mag niet te hard gedaan worden, want anders bestaat de kans dat het vaste deel tegen de pols van de arrestant komt en dat is gevoelig.
Indien nodig drukt men de boei wat verder dicht.
Vervolgens wordt hetzelfde gedaan met de andere hand.
Hierna vergrendelt men de boeien door middel van de dubbellock, waardoor ze niet strakker kunnen gaan zitten.
Om de boeien niet te strak te laten zitten, houdt men meestal een vingerdikte ruimte tussen de boeien en de polsen. Nu zitten de boeien op de juiste manier vast. Er zijn twee manieren om de handen te boeien. De eerste is door de armen gestrekt te houden en de andere, die alleen nut heeft als men vaste of scharnierhandboeien gebruikt, door de armen te buigen en aan iedere kant van de handboei een hand te houden.