Weet iemand waar je kan werken als je 15 bent?

Ik zoek werk maar weer niet waar ik kan werken omdat ik 15 ben, iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De werkzaamheden die je mag doen zijn beperkt en ook de tijden en weekenddiensten die je mag draaien. Kijk eens op de link voor uitgebreide informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Officieel mag je beginnen bijklussen in het jaar dat je 16 word. Echter de horeca ziet daar niet zo nauw op. Ga eens rond in restaurants daar vind je gauw werk als afwasser of iets in die aard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je mag in de horeca werken tot 19 uur als je 15 bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben voorstander van 1 gemaakte wetten voor heel europa :-) ik ben belg en er zijn precies verschillen :-) Ik was in de veronderstelling dat de wet op kinderarbeid iets door Europa geregeld zou zijn. Mijn excuses iedereen :-)
Krantenwijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Supermarkt als vakkenvuller. Ga maar eens diverse supermarkten langs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna alle supermarkten wel ik ben daar zelf ook op mijn 14e begonnen met vakkenvullen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongetwijfeld heeft je vader nog zat klusjes! Vraag het hem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, je mag als kind van 15 wel werken.
Zelfs als je 13 of 14 jaar bent.

Je mag "niet industriële hulparbeid van lichte aard" verrichten.
Je kan bijvoorbeeld gaan:
- vakkenvullen
- oppassen
- auto’s wassen
- helpen bij het rondbrengen van folders/huis-aan- huisbladen
- helpen bij schoonmaken
- bollen pellen, aardbeien plukken.
- helpen in de keuken van een bejaardentehuis

De voorwaarden zijn uitgewerkt in de nadere regeling kinderarbeid. Zie link.