Kan ik als Nederlandse leerkracht in het Belgisch basisonderwijs werken? (Omgeving Gent) Ben ik verplicht Frans te beheersen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja dat kan,onlangs nog in Antwerpen nog verschillende Nederlandse leraren aan genomen.Hou er wel rekening mee dat als u in de vijfde en zesde leerjaren les wil geven je het frans moet machtig zijn.Sommige scholen bieden daarvoor soms een extra opleiding voor aan.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! Ik ben gespecialiseerd in het Jonge Kind, (kinderen tot 8 jaar), dus hiervoor is het spreken van de Franse taal niet noodzakelijk? Zijn er grote verschillen tussen Belgisch en Nederlands onderwijs?
fremar
10 jaar geleden
Als belg ben ik niet op de hoogte van het nederlands onderwijs,weet dus niet waar de verschillen zitten.
Ja hoor dat kan, zeker als je voor het lager onderwijs les gaat geven, dus Frans is dan niet noodzakelijk...

Voor het beschrijven van de onderwijsstructuur worden in Vlaanderen en Nederland verschillende begrippen gehanteerd. Ook wordt in Vlaanderen en Nederland een ten dele afwijkend systeem gebruikt. Onderstaande tabel (zie link) geeft een overzicht van de onderwijsstructuur in Vlaanderen en Nederland en plaatst zo veel mogelijk de overeenkomstige fasen naast elkaar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Onderwijsstructuur_in_Vlaanderen_en_Nederland
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank!