Ik wil t.b.v. een reünie contact opnemen met ex-collega’s: hoe kan ik dat het beste doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Antoni
10 jaar geleden
Heb je de adresgegevens van de ex-collega's al, of zoek je die nog, en vraag je je af hoe je die kan vinden? Dat blijkt niet uit je vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Antoni, als ik de adresgegevens al had dan had ik de vraag niet gesteld, toch? Op welke manier kan ik contact met ze opnemen, internet, b.v. op welke site enz.enz.
Antoni
10 jaar geleden
Jawel, je had deze vraag wel kunnen stellen, terwijl je de adresgegevens al had. Men kan je vraag zo interpreteren: Moet ik mijn ex-collega's bellen, zal ik ze een brief sturen of een e-mail of is er een nog betere manier om contact op te nemen?

Het beste antwoord

Ex-collega's kan je het beste vinden via www.linkedin.com. Dit is de populairste netwerksite voor professionals. Via websites als www.facebook.com kan je ook mensen terugvinden, maar daar vermeldt lang niet iedereen waar hij werkzaam is (geweest).

Verder is het natuurlijk verstandig om contact op te nemen met de afdeling personeelszaken van het bedrijf/de organisatie of de bedrijven/organisaties waar je hebt gewerkt. De medewerkers van die afdeling kunnen de mensen die jij wil uitnodigen ook, namens jou, benaderen. Misschien willen ze zelfs wel helpen bij het organiseren van de reünie!

De ex-collega's die je hebt gevonden, kunnen je misschien ook weer helpen aan de gegevens van andere ex-collega's. Vraag ze om die gegevens aan jou te laten weten, zodat het een mooie reünie kan worden!

Veel succes en plezier met de organisatie en de reünie!

Toegevoegd na 21 minuten:
Veel bedrijven en organisaties hebben verenigingen van oud-werknemers. Die verenigingen kan je ook benaderen om aan de gegevens van ex-collega's te komen. Op www.linkedin.com kan je veel van die verenigingen terugvinden, of via de betreffende bedrijven/organisaties.
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry voor mijn dubbele antwoord, ik heb al gevraagd of ze het verwijderen. Er is natuurlijk een stuk meer social media naast Facebook en LinkedIn. Er is ook Twitter, Tumblr, Flickr, Instagram, Pinterest, Google+ etc.
Antoni
10 jaar geleden
Wat mij betreft hoeft het niet te worden verwijderd. Ik vind dat je nieuwe informatie geeft, en dus handige informatie voor de vraagsteller!
Antoni
10 jaar geleden
Hyves en www.schoolbank.nl zijn er ook nog...

Andere antwoorden (1)

Als je de namen van je ex-collega's nog weet, zou ik natuurlijk het allereerst alle social media afzoeken. (Of gewoon hun namen Googlen en kijken wat er boven water komt)

Facebook
Twitter
Instagram
Pinterest
Flickr
Tumblr
Google+

Als je nog namen zoekt, zou je bijvoorbeeld ook naar je toenmalige baas kunnen stappen (als het niet al te lang geleden is). Die heeft vast ook nog wel wat informatie waar je verder mee komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De aangedragen suggesties zoals facebook, linkedin, google, oproep via marktplaats en telefoonboek, hebben ca. 2/3 van het aantal gezochte personen opgeleverd.
Overigens in aanmerking genomen dat het ca. dertig jaar geleden is dat we elkaar zagen.Mijn poging om de voormalige Gemeentelijke- werkgever om hulp te vragen is mislukt om privacy redenen zei men.Ik vraag me wel af of enige coulance in deze op zijn plaats zou kunnen zijn
Computoon
10 jaar geleden
Ik mag hopen dat een werkgever daar niet aan meewerkt, hoe leuk het doel ook is waarvoor je de gegevens wil hebben. Een werkgever die weet hoe het hoort, verstrekt nooit gegevens uit de personeelsadministratie aan 'derden', tenzij hij daartoe wettelijk of anderszins verplicht is. Wel een optie: aan de werkgever vragen of hij jouw brief (of wat dan ook) wil sturen naar de ex-werknemers. De kans is groot dat ook hij de adressen niet meer heeft omdat deze niet langer hoeven te worden bewaard dan 5 jaar na het einde van het dienstverband.