Ik wil om een beetje extra bij te verdienen vertaalwerk gaan doen.

Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zoals al gezegd is wel even inschrijven bij de KvK, en rekening houden met de belasting. Als je dit niet doet gaat namelijk geen enkel bedrijf met jou in zee omdat je geen factuur kan maken.

Als je dat gedaan hebt dat moet je op zoveelmogelijk plaatsen laten weten dat je bestaat. Op internet overla je naam laten slingeren en hopen dat iemand je vindt. Verder werkt het ook heel goed om een simpel briefje bij bedrijventereinen te verspreiden, of bij bedrijven waarvan jij denkt dat ze een vertaler nodig zouden kunnen hebben. En tot slotte kan je nog de telefoon pakken en bedrijven opbelen, laten weten dat je bestaat en kijken of er werk voor je is.

Verder moet je wel goed oppassen dat je goed werk aflevert. Heb zelf vaker gebruik gemaakt van een vertaler maar als het herhaaldelijk niet naar wens is dan krijg je zoiezo geen nieuwe order maar kunnen ze ook moeilijk gaan doen om je te betalen.

(En terecht overigens, er zijn tegenwoordig vertalers die dingen vertalen die echt nergens op slaan..)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Adverteren.
Zet een advertentie op marktplaats, speurders of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ligt eraan hoe je dat voor je ziet. een vriendin van me geeft nederlandse les aan werklui uit polen. dan moet je eerst even naar de kamer van koophandel ;) en daarna zorgen voor les materiaal en het werven van je leerlingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het puur gaat om vertaalwerk, hoef je volgens mij niet naar de KvK, dat is een vrij beroep. Het mág natuurlijk wel.
Eerst maar eens informeren bij de Belastingdienst en KvK.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk zal je ook een diploma moeten halen om voor bedrijven ed aan de slag te kunnen. Dus.. Samenvattend:

- Ga bij KvK / Belastingdienst langs als jet het legaal wilt doen, en kijk hoe veel je bij mag verdienen voordat je KvK / belasting plichten krijgt, en besluit hoeveel je dan wilt bij verdienen
- Zorg dat je iets van je kwalificaties op papier hebt staan
- Benader bedrijven ed die waarschijnlijk veel internationale stukken hebben (Multinationals ed) en geld om voor vertalingen te betalen (Universiteiten zijn wel internationaal maar besteden vaak weinig uit).
- Plaats advertenties in regionale bladen & marktplaats

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
inderdaad KvK en BD inschrijven.
voor opdrachten kun je je ook inschrijven op www.freelance.nl daar komen geregeld opdrachten voor vertalers langs en zo zijn er meer sites.