Kan je als je de opleiding verzorgende IG BOL volgt ook stage lopen in het ziekenhuis?

Ik hoop het want ik wil dit heel erg graag!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er niet iemand op je opleiding die je daar alles over kan vertellen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee want ik doe nu de opleiding helpende niveau 2 en ben van plan volgend schooljaar de opleiding verzorgende IG te gaan doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zit je dus al op een school waar zorgonderwijs gegeven wordt.
Dan verwacht je toch ergens iemand die daar meer van weet? Een decaan, je hoofddocent, ........? Gaat die opleiding nivo 2 die je nu doet niet via dezelfde school die nivo 3 geeft? Meestal worden verschillende leernivo"s toch op dezelfde school gegeven. Tenminste, dat was een paar jaar terug nog zo toen ik nog een poging deed om een opleiding in de zorg te doen.

Het beste antwoord

Veel ziekenhuizen bieden geen BOL stageplaatsen aan IG verzorgenden, dus dat is wel iets waar je rekening mee moet houden.
Toch zijn er ook wel ziekenhuizen waar dit wél mogelijk is. Je zou op school even kunnen navragen of zij connecties hebben met stageplaatsen in ziekenhuizen. Indien dit inderdaad het geval is, kun je op school aangeven dat je geïnteresseerd bent in een stage in een ziekenhuis en kunnen zij jou eventueel aanmelden als er plek is.
Succes!
http://www.leren.nl/artikelen/2010/opleidingen-zorg.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke andwoordt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk antwoord gegeven op mijn vraag. Nogmaals bedankt