Wanneer gaat het nieuwe ontslagrecht in?

Er zijn kabinetsplannen om het ontslagrecht te versoepelen en de ontslagvergoeding te vervangen door een zogenaamd transitiebudget.
(http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/kabinetsplannen-ontslagrecht-en-ontslagvergoeding)

Is dit al ingegaan per 1-1-2014 of moet dit nog goedgekeurd worden o.i.d.?
In dat laatste geval, enig idee wanneer dit dan ongeveer rond zal zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is de bedoeling dat de versoepeling van het ontslagrecht per 1 juli 2014 ingaat. Maar eerst moeten de Tweede en Eerste Kamer het nog goedkeuren.
Amadea