Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel jaar duurt een ict opleiding mbo1 tot en met mbo 4 ?

Beste mensen,

Sinds 2011 ben ik hier gekomen en ik wil graag leren . ik wil ict volgen maar ik krijgt altijd wat anders van mensen sommige mensen ze zeggen dat mbo opleiding ict duurt 4 jaar ( mbo 1 . 1 jaar . mbo2 : 2 jaar mbo 3 : 1 jaar . mbo 4 : 1 jaar . ) maar sommige mensen ze zeggen ook wat anders zo als mbo 1 tot en met 4 duurt totaal 6 jaar . maar op internet zag ik mbo 1 : 1 jaar . mbo2 : 2 jaar . mbo3 : 3 jaar en mbo 4 duurt 4 jaar . dus totaal 9 jaar . als zo is dan wil ik echt niet leren . heeft iemaand misschien een idee over mbo opleiding .

met vriendelijke groet

ferhat

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Ritsuka
10 jaar geleden
die 1 t/m 4 gaat over niveaus, je gaat toch niet eerst beginnen bij niveau 1, en dan 2 t/m 4 doen? de meeste mensen die ik ken doen gewoon alleen niveau 4, 4 jaar dus.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

MBO- niveau 4 zal voor u een opleidingsduur hebben van 4 jaar. Uw vooropleiding moet van voldoende niveau zijn om toegelaten te worden tot deze opleiding.
Er zijn weliswaar kortere opleidingen maar dan moet het aanvangsniveau anders zijn. U heeft bijvoorbeeld al een diploma Medewerker Beheer ICT.

Na het MBO kunt u nog doorstromen naar het HBO. Dan komen er nog wel een aantal studiejaren bij. Zie de bron.
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding