hoeveel jaar duurt een ict opleiding mbo1 tot en met mbo 4 ?

Beste mensen,

Sinds 2011 ben ik hier gekomen en ik wil graag leren . ik wil ict volgen maar ik krijgt altijd wat anders van mensen sommige mensen ze zeggen dat mbo opleiding ict duurt 4 jaar ( mbo 1 . 1 jaar . mbo2 : 2 jaar mbo 3 : 1 jaar . mbo 4 : 1 jaar . ) maar sommige mensen ze zeggen ook wat anders zo als mbo 1 tot en met 4 duurt totaal 6 jaar . maar op internet zag ik mbo 1 : 1 jaar . mbo2 : 2 jaar . mbo3 : 3 jaar en mbo 4 duurt 4 jaar . dus totaal 9 jaar . als zo is dan wil ik echt niet leren . heeft iemaand misschien een idee over mbo opleiding .

met vriendelijke groet

ferhat

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Ritsuka
10 jaar geleden
die 1 t/m 4 gaat over niveaus, je gaat toch niet eerst beginnen bij niveau 1, en dan 2 t/m 4 doen? de meeste mensen die ik ken doen gewoon alleen niveau 4, 4 jaar dus.

Antwoorden (1)

MBO- niveau 4 zal voor u een opleidingsduur hebben van 4 jaar. Uw vooropleiding moet van voldoende niveau zijn om toegelaten te worden tot deze opleiding.
Er zijn weliswaar kortere opleidingen maar dan moet het aanvangsniveau anders zijn. U heeft bijvoorbeeld al een diploma Medewerker Beheer ICT.

Na het MBO kunt u nog doorstromen naar het HBO. Dan komen er nog wel een aantal studiejaren bij. Zie de bron.
fisbel