Kan/mag mijn werkgever een officiele waarschuwing geven?

Mijn afdelingsleider heeft mij gister aangesproken of ik vandaag extra wilde werken, daar heb ik ja op geantwoord maar wel gezegd dat ik max van 6 tot 9 kon werken ivm sporten hele dag en savonds externe zaken.

Nou is mijn broer 2 dagen geleden geopereerd, en in alle hectiek ben ik vergeten dat die vandaag jarig was. Die wil ik natuurlijk bezoeken in t ziekenhuis tijdens zijn verjaardag. Dus ga ik daarnaartoe.

Kan mijn werkgever mij hierop pakken? Aangezien het niet op het rooster staat en niet zwart wit staat geschreven

Met vriendelijke groet

Weet jij het antwoord?

/2500

In principe verzuim je dus kan een werkgever daar je absoluut officieel voor waarschuwen. Veel hangt overigens wel af van de ernst van de operatie maar in dit geval denk ik dat dat wel meevalt. Ik vind ook dat het wat zegt over je relatie met je werkgever. Als je namelijk je werk heel serieus neemt dan zou je niet vergeten dat je ingeroosterd was (hoe hectisch het misschien ook is geweest). Een werkgever kan aan een dergelijke instelling heel veel herleiden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100