Het meest actuele cijfer dat ik voor je kon vinden dateert uit 2006. Maar omdat rond die tijd ook de economie in een malaise kwam zullen de cijfers niet veel afwijken van vandaag.

Bron: http://www.marketingresearchbase.nl/uploads/het-economisch-belang-van-reclame.141.lynkx?RapportPointer=9-60682-60684-62033

Rapport:
Het economisch belang van reclame
Organisatie Centrum voor Merk en Communicatie (CMC)
Datum uitgave januari 2006
Download rapport - 88 pagina's - 1 MB
Prijs € 53,00
Bestelcode 192247
Status Direct leverbaar

In Nederland wordt op jaarbasis 11 miljard euro aan reclame en sponsoring uitgegeven. Dit is veel meer dan tot op heden vaak werd aangenomen. Bovendien zijn reclamebureaus met 30.000 werknemers, na architecten, de grootste bloedgroep binnen de voor de toekomst van de Nederlandse economie zo belangrijke creatieve zakelijke dienstverlening.
(etc., etc.)