Ik wil een bedrijf opprichten net als Carlink, welke opleiding moet ik ervoor doen?

Ik ben 16 jaar, ik zit op het 4'de klas VMBO-Kader ik ga volgend jaar hopelijk naar het MBO. Maar welke opleiding kan ik het beste doen om een bedrijf net zoals Carlink op te richten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ondernemer detailhandel: Als ondernemer detailhandel werk je als zelfstandige in verschillende winkelformules (zowel food als non-food) binnen het MKB (Midden- en Klein Bedrijf). Jij kunt als ondernemer leiding geven aan een kleine zelfstandige onderneming.

Om het bedrijf goed te laten draaien stel je een ondernemingsplan op. Daarnaast maak je ook een beleidsplan met allerlei ideeën, gegevens en cijfers die van belang zijn voor het bedrijf. Hierbij houd je rekening met de verschillende onderdelen die belangrijk zijn. Je kunt hierbij denken aan financiën, communicatie, personeel, logistiek en de juridische aspecten van een onderneming. Daarnaast is het van belang om contacten te leggen en te onderhouden met klanten en leveranciers. Het is belangrijk goed op de hoogte te blijven van de marktontwikkelingen.

http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=3652

Toegevoegd na 26 minuten:
Daarna zou je ook nog een HBO opleiding kunnen doen natuurlijk.