Kan ik mijn werkgever onder druk zetten?

Hoi, ik ben sinds 24 juli in ziekteverlof door zwangerschapscomplicaties. Ik heb onmiddelijk papieren laten invullen door mijn ziekteverzekering en deze binnengebracht bij mijn werkgever. Na een tijdje (en vele telefoontjes en bezoekjes) kreeg ik nog steeds geen reactie. 3 weken geleden is mijn vader naar de winkel geweest om er een beetje druk achter te zetten maar toen zeiden ze dat ze de papieren kwijt waren, dus zijn we nieuwe gaan halen en deze terug binnengebracht bij hun. Vorige week hadden we nog steeds niets gehoord en toen mijn vader terug ging naar de winkel, wisten ze te vertellen dat ik de papieren moet inscannen en naar een Frans emailadres sturen. Dat heb ik onmiddelijk gedaan maar nog steeds geen antwoord. Ik zit nu al bijna 2 maanden zonder loon of uitkering en ik wil verdere stappen ondernemen. Intussen is mijn contract afgelopen sinds 17 september. Weet iemand wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

de werkgever is verplicht om tijdens de contractperiode loon door te betalen tijdens ziekte. komt u er met de werkgever onderling niet uit, dan kunt u de stap zetten naar de rechter. laat u bijstaan door een juridisch adviseur of advocaat bij het nemen van de volgende stappen.

op zich is het niet zo'n ingewikkelde zaak.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tenzij het om een 0 uren contract gaat.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
dan nog moet gekeken worden naar het gemiddelde aantal gewerkte uren over de afgelopen ( langere) periode.