Is mijn minimumjeugdloon sowieso een vast bedrag, al werk ik minder uren?

Mijn minimumjeugdloon per maand is €509.08 (16 jaar) en mijn minimum per uur is €3.26.
Krijg is sowieso die 500 euro of het aantal uur?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het aantal uur * €3,26 dus, OF sowieso €509.08

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou wel mooi zijn je werkt 3 uurtjes en krijgt €500
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, daarom, leek al zo absurd :P

Het beste antwoord

Als je niet voltijds werkt (wat mij bij 16 jaar wel het meest waarschijnlijk lijkt), krijgt je een prorata deel van het minimumjeugdloon.
Dus het is niet zo dat je met een paar uurtjes werken per maand als die 509,18 zal verdienen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met 20 uur werk zou ik dus 20*3.26 minimaal krijgen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zal dan 20*3,26 ontvangen
Computoon
10 jaar geleden
Het aantal uren wat je voor die eur 509,08 zou moeten werken ligt ergens tussen de 36 en 40 uur per week. Dat scheelt per bedrijfs(tak). Als je nu in een bedrijfstak werkt waarin 36 uur de norm is en het minimumjeugdloon ontvangt (bijv. eur 509,08/maand) dan heb je (teruggerekend per uur) meer verdiend dan iemand die ook 509,08/maand verdient maar 40 uur per week heeft moeten werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat ik genoeg weet, bedankt voor je antwoord, iHave.