Mijn werkgever weigert mij reiskostenvergoeding te geven omdat ik een studenten-ov heb, maar ik kom met de auto naar werk toe. Mag dit?

Met de studenten-ov kaart reis ik dus gratis met ov, maar omdat ik tot 23.00 's avonds werk kom ik toch met de auto naar werk toe. Heb geen zin om op dat tijdstip nog een uur in de bus te zitten terwijl ik met de auto in 20 minuten thuis ben.
Toch weigert mijn werkgever mij reiskostenvergoeding te geven omdat ze zeggen dat ik dan dubbele reiskostenvergoeding ontvang: 1x van de overheid in de vorm van mijn ovkaart, en 1x door hen.

Ik kan er trouwens in mijn CAO en contract niks over vinden....

Toegevoegd na 2 minuten:
In mijn CAO staat overigens wel DAT ik reiskostenvergoeding hoor te krijgen. Er staat alleen niks over mijn specifieke situatie waarbij ik al een studentenov heb.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als in de CAO staat dat je reiskostenvergoeding hoort te krijgen, moet je werkgever dit gewoon geven. Jouw privésituatie staat hier los van, net als zijn persoonlijke mening over je OV. Succes!